Stek w marynacie

Jak zrobić marynatę do mięsa?

Mięsa same w sobie są średnio smacznym produktem. Cała magia ich smaku zależy od poprawnego przygotowania i przyprawienia. Zdecydowanie najlepszym sposobem na przyprawienie mięs jest przygotowanie marynaty i leżakowanie w nich nawet kilka godzin. Dzięki temu mięsa naciągają smak i pozostają soczyste. Wystarczy już jedynie poprawna obróbka termiczna i możemy obserwować zachwyt na twarzach naszych gości.
1
Marynata do kurczaka I

Spora szklanka wytrawnego czerwonego wina, seler naciowy, pół cebulki, spora marchewka, dwa ząbki czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, oraz pięć ziaren pieprzu. Ze składników przygotowujemy marynatę i zanurzamy w niej kurczaka na minimum 12 godzin, najlepiej umieścić marynowane mięso na ten czas w lodówce. Po upływie połowy doby, kurczaka osączamy i pieczemy. Marynata jest bardzo aromatyczna dlatego jej nie marnujmy, tylko przecedźmy przez drobne sitko i z powstałego płynu przyrządźmy sos.
2
Marynata do kurczaka II

Innym pomysłem jest wykorzystanie szklanki jogurtu naturalnego, oraz przypraw. Najpierw nacieramy mięso dowolnymi przyprawami, np. Vegetą, pieprzem i papryką. Następnie zalewamy kurczaka jogurtem i odstawiamy go do lodówki na ok. dobę. Po upływie tego czasu wyjmujemy mięso, opłukujemy je i osuszamy, po czym jest już gotowe do pieczenia. Jogurt nadaje wspaniałego nieco kwaskowatego posmaku, co jest miłą odmianą od tradycyjnych przypraw.
3
Marynata do wołowiny

Szklanka wody, 2/3 szklanki octu winnego, pół szklanki czerwonego wytrawnego wina. 2 listki laurowe, 10 ziarenek pieprzu i 10 ziarenek ziela angielskiego. Mieszamy składniki i wkładamy w nie mięso na przynajmniej 12 godzin, przechowując oczywiście w tym czasie w lodówce. Tutaj również warto przecedzić wykorzystaną marynatę i pozostały płyn, który składa się głównie z wina użyć do wzmocnienia smaku sosu,
4
Marynata do wieprzowiny I

Potrzebne będą: szklanka wody, pół szklanki ostu winnego, pół cebuli, 20 ziaren jałowca, 2 liście laurowe, 10 ziaren pieprzu i szpilki sosnowe, opcjonalnie można też dodać rozmaryn. Marynata jest wyjątkowo aromatyczna i nie wszystkim może przypaść do gustu, warto jednak spróbować.
5
Marynata do wieprzowiny II

Nieco delikatniejszą mieszankę można przygotować z: połowy butelki wytrawnego wina, cebuli, połowy pora, sporej marchewki, dwóch ząbków czosnku i liścia laurowego. Jak w przypadku pozostałych, mięso z marynatą pozostawiamy w lodówce na ok. 12 godzin. Po tym czasie mięso przejmie już sporo aromatu z naszej mieszanki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kurczak w sosie miodowo-musztardowym
Kurczak chow mein
Kurczak w sosie grzybowo-śmietanowym

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daria16rog
25.03.2013
Ja jednak wole swój pomysł na marynatę z ziołami, czosnkiem, cytryną i oliwą.
zigitrn
25.03.2013
Można kupić gotowe przyprawy i dosypać do nich to co się lubi i mamy gotową marynatę do mięsa