Malowanie twarzy

Jak wykonać materiały do prac plastycznych?

Oczywiście można kupić w sklepie papierniczym masę do modelowana lub farbki do twarzy. O ile jednak zabawniej i przyjemniej będzie stworzyć takie materiały samemu w domu, używając do tego samych naturalnych i sprawdzonych składników.
1
Masa piaskowa

Wykonujemy ją z 1 szklanki wody, 1 szklanki mąki kartoflanej, 2 szklanek piasku, a potrzebne nam będą stary garnek i duża łyżka którą będziemy mogli mieszać naszą masę.

Wodę z piaskiem należy zagrzać w garnku, następnie dodajemy mąki kartoflanej i dokładnie mieszamy, aż mieszanka nie zamieni się w jednolitą masę. Po tym zdejmujemy garnek z ognia i zostawiamy do ostudzenia, od czasu do czasu mieszając. Jeśli chcesz, aby masa była kolorowa dodaj do niej barwnik spożywczy.
2
Jadalna masa plastyczna

Świetna dla dzieci, które mogą z niej ulepić np. zwierzaczki a potem je zjeść. Do przygotowania takiej masy będziemy potrzebować: filiżanki masła orzechowego, 2 filiżanek mleka w proszku i filiżanki miodu. Ilości składników są oczywiście dowolne, byleby zostały zachowane proporcje 1:2:1.

Wszystkie składniki należy dobrze wymieszać tak, żeby powstała plastyczna masa. Jeśli wydaje nam się, ze nasza masa jest zbyt lejąca, dodajmy więcej mleka w proszku. Trzeba przyznać że jest to naprawdę pyszna plastelina!
3
Farbki do buzi

Zamiast wydawać pieniądze w sklepie wystarczy zmieszać ze sobą filiżankę skrobi kukurydzianej, pół filiżanki wody i pół filiżanki kremu (np. Nivea). Masę dzielimy później na kilka równych części i do każdej z nich dodajemy inny barwnik spożywczy. Dzieci mogą się takimi farbkami wymalować bez żadnych obaw, później wystarczy zmyć farby wodą z mydłem.
4
Domowy klej

Można go używać np. do obrazków z papierowych rulonów. Wystarczy 100g maki pszennej i ok. pół litra wody. Składniki mieszamy ze sobą i tak dobieramy proporcje, aby masa zaczęła przypominać konsystencją klej. Możemy go przechowywać w zamkniętym słoiku w lodówce nawet kilka tygodni, pamiętajmy, aby zawsze używać go na zimno.
5
Ciasto solne, to chyba najpopularniejsza masa domowej roboty. Łączymy ze sobą 2 szklanki maki, 2 szklanki soli i 1 szklankę ciepłej wody. Całość łączymy i zagniatamy w elastyczne ciasto. Możemy je farbować barwnikami spożywczymi lub naturalnymi, takimi jak sok z buraka, kawa itp. Gotowe i wyschnięte figurki warto włożyć do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 45 minut, nasze dzieło będzie wtedy znacznie trwalsze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ryba origami
mapa skarbów
woreczki z grochem

Komentarze (0)

* Pola wymagane