Sztuczne kwiatki

Jak zrobić sztuczne kwiatki?

Każda mama będzie zachwycona gdy otrzyma od swojej pociechy, bukiet sztucznych kwiatków. Można je także zrobić po to, by przyozdobiły ładnie stół, a są to kwiaty idealne do tego celu, ponieważ nie wydzielają żadnych duszących zapachów. Można je zrobić bardzo prosto i szybko, a starannie wykonane będą stanowić trwałą i śliczną ozdobę.
1
Potrzebne nam będą:

- dwa papierowe filtry do kawy
- Wodne farbki (przynajmniej dwa kolory)
- Patyk do szaszłyka lub kolorowa słomka od napoju
- Klejąca taśma
- I zielona farbka plakatowa.
- Oraz dwa talerzyki
2
Na talerzyki należy wylać po trochu wody i zafarbować ją farbkami wodnymi, na dwa różne kolory, np. czerwony i fioletowy. Do kolorowej wody wrzucamy po jednym filtrze do kawy i czekamy aż naciągną się kolorem. Po czym delikatnie je wyjmujemy i bardzo ostrożnie wyciskamy. Odkładamy wyciśnięte filtry do wyschnięcia.

Patyczek od szaszłyka lub słomkę do picia, starannie równomiernie, malujemy zielona plakatówką i również czekamy aż wyschnie.
3
Filtr od kawy składamy na pół i jeszcze raz na pół i jeszcze raz na pół. Tak abyśmy w końcu trzymali w palcach coś w stylu rożka. Na róże naszego rożka (tak gdzie są wolne końcówki) zaznaczamy ołówkiem kształt płatka, czyli malujemy wygiętą w łuk linię, po czym bierzemy nożyczki i tniemy zgodnie z tą linią, nabierając między nożyczki naraz wszystkie warstwy.

Z drugim filtrem postępujemy identycznie z tym, że zaznaczenie i wycięcie płatka robimy nieco niżej tak aby był mniejszy od poprzedniego.
4
Teraz wkładamy ten mniejszy filtr w większy i przebijamy go od spodu pomalowanym patyczkiem do szaszłyków. Jeśli używamy słomki do picia, będziemy musieli odciąć koniuszek naszych filtrów aby słomka się przez nie przecisnęła, jednak uważajmy aby nie zrobić zbyt dużej dziurki.
Teraz musimy od spodu owinąć delikatnie część filtra i część patyczka, tak aby przytwierdzić dobrze nasz kwiatek do łodyżki. Staramy się to zrobić bardzo dokładnie i estetycznie, ponieważ ta część będzie widoczna.

Pozostaje bardzo ostrożne rozchylenie płatków kwiatu, tak aby wyglądał jakby dopiero co zakwitł.
5
Możemy jeszcze dodatkowo wyciąć listki z zielonego kartonu, lub jeśli lubimy delikatny wygląd z zielonej krepiny. Owijamy końcówkę takiego listka, wokół łodyżki z patyczka i przytwierdzamy taśma i gotowe!

Kwiatki ślicznie prezentują się pojedynczo, ale jeszcze ładniej wyglądają złożone w bukiecik.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

dekoracje na ścianę z rolek papieru
łabędź origami
Żuraw z papieru

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane