Mycie okien

Jak dobrze umyć okna?

Wielkie mycie okien przypada w polce przynajmniej raz w roku, a mianowicie przed świętami Wielkiej nocy. Wszystkie panie domu jak jeden mąż otwierają wtedy na oścież swoje okiennice i uparcie szorują póki blask szyb nie jest w stanie porazić sąsiada. Oczywistą sprawą jest jednak to, że okna należy myć częściej niż raz do roku, a żeby ułatwić tą czynność poniżej przedstawione jest kilka porad, których zadaniem jest właśnie przyspieszenie i ułatwienie pracy.
1
Jeśli ktoś zechciałby umyć okna przed innymi wielkimi świętami, a mianowicie Bożego Narodzenia, lepiej niech zachowa ostrożność, ponieważ szkło w niskiej temperaturze staje się bardzo kruche i łatwo ulega pęknięciom.
2
Tak jak zimnych dni należy unikać również zbyt słonecznych. Mycie okna w pełnym słońcu całkowicie mija się z celem. Każda nałożona przez nas warstwa wody, ze środkiem myjącym pod wpływem mocnego słońca, natychmiast wysycha, tworząc nieestetyczne smugi. Najlepiej więc do mycia okien nadają się pochmurne, ale suche dni.
3
Oszczędnie i ekologicznie umyjesz szyby wodą z dodatkiem octu (ocet możesz też zastąpić denaturatem). Do polerowania możesz natomiast użyć starych gazet (ale nie tych kolorowych śliskich), świetnie się w tej roli sprawdzają i nie pozostawiają smug.
4
Kilka kropel gliceryny, dodane do wody zapewnią szybom ochronę, przed osadzaniem się brudu i wszelkiego kurzu, także podczas deszczu nie będą powstawały smugi z wody. Zimą natomiast warto dodać trochę denaturatu do wody, szyby nie będą wtedy zamarzać.
5
Skórzaną myjkę do szyb po każdym użyciu należy dokładnie wypłukać w wodzie z solą, dzięki temu na długo pozostanie miękka i sprężysta.
6
Jeśli masz w domu żaluzje lub rolety, raz na miesiąc natrzyj ich sznur świecą dzięki czemu będą dłużej chodziły gładko i nie zacinały się.
7
Szkło ręcznie malowane, łatwo zniszczyć tradycyjnymi środkami myjącymi, dlatego najbezpieczniej jest przecierać je sucha lub lekko wilgotną, miękką ściereczką.
8
Drewniane ramy i parapety, należy regularnie przecierać pastą do podłogi i je polerować, Zapewni im to dłuższą żywotność.
9
Jeśli stajesz przed zadaniem umycia bardzo brudnych szyb, natrzyj je najpierw olejem lnianym i zmyj go dopiero po godzinie i umyj szybę jak zawsze wodą z dodatkiem środków myjących. Szyba znów stanie się czysta i przejrzysta.
10
Ślady po farbie olejnej, zlikwidujemy z szyby salą amoniakalną, inaczej salmiakiem. Natomiast ślady po taśmie klejącej wystarczy przetrzeć zmywaczem do paznokci.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sprzątanie
mycie okien
farba na szkle

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ela
27.10.2014
Ja używam multi ściereczki. Przeciera sie tylko sama woda i nie trzeba polerwoac. zero smug