Koty w ogrodzie

Jak pozbyć się kotów z ogrodu?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Jeżeli chcesz się pozbyć kotów ze swojego ogrodu, masz dwie opcje: naturalne albo chemiczne metody humanitarnego odstraszania zwierząt. Wiele osób zgodzi się, że koty są bardzo miłymi zwierzętami, ale jeśli mamy w ogrodzie warzywniak możemy mieć poważny problem. Futrzaki niszczą nam warzywa, grzebią w ziemi i podgryzają nam roślinki. Poniżej znajdziecie sprawdzone sposoby, które pomogą wam pozbyć się niechcianych kocich gości w ogrodzie.
1
Metody chemiczne.

Spray przeciw kotom

Możesz kupić odstraszacz dla kotów w sprayu w sklepie zoologicznym albo w sklepie z materiałami ogrodowymi. Jednak taki spray, nie stanowi długotrwałego rozwiązania, ponieważ środek chemiczny zazwyczaj zostaje spłukany przez deszcz.

2
Zraszacz
Naturalne metody.

Nie ma nic gorszego, niż zorientowanie się, że bezpańskie koty zniszczyły Twój ogród. Możesz rozwiązać ten problem w naturalny sposób, bez potrzeby sięgania po chemikalia.

Zraszacze i folie

Na przykład, koty nie lubią niespodzianek. Włączenie znienacka zraszacza, zapewni Ci skuteczne odstraszenie kotów. Poza tym, koty nie lubią też poruszania się po nieprzyjemnych powierzchniach. Owiń płot lub bramę, którymi koty dostają się do Twojego ogrodu, folią. Zamierzeniem jest stworzenie nieprzyjemnego podłoża, po którym będzie stąpać kot, a przy tym nie wyrządzi do zwierzęciu żadnego bólu.

3
Ruta zwyczajna

Niektóre rośliny mogą pomóc w odstraszeniu kotów. Ruta zwyczajna jest rośliną, której koty wyjątkowo nie znoszą. Jednak obchodź się z nią ostrożnie, gdyż może ona podrażniać ludzką skórę.

4
Inne metody

Jeżeli Twój ogród jest odwiedzany przez stałego kociego gościa, który wydaje się być dobrze odżywiony, najprawdopodobniej należy on do jednego z Twoich sąsiadów. Spróbuj dowiedzieć się do kogo należy zwierzę i przedyskutować sytuację z właścicielami, zaznaczając, że ich kot stał się szkodnikiem w Twoim ogrodzie. Z drugiej strony, jeżeli widać, że kot z pewnością jest bezpański, zadzwoń po straż miejską i sprawdź, czy jest możliwość jego usunięcia z Twojego ogrodu.

Powiązane porady

Domek dla trzmieli
biedronki na mszyce
Stonoga murowa

Podobne porady

Komentarze (37)

* Pola wymagane

A2
03.04.2017
Anno, zgadzam się z Twoim wpisem. Często postępowanie ludzi zakrawa na idiotyzm. Gołębie im przeszkadzają. Koty im przeszkadzają. Drzewa im przeszkadzają. Najchętniej świat widzieliby tylko w internecie. No cóż. Dobrze że są jeszcze tacy co im wszystko co żyje - podoba się
anna
31.03.2017
Ludzie! leczcie się na głowę z waszym truciem i zabijaniem,jak czytam te komentarze to mi się niedobrze robi,co za sadystyczne półgłówki tu wypisują bzdury? od kiedy to thuje padają od kotów? w życiu się nie spotkam z taką bzdurą a jestem ogrodnikiem oraz florystą .Po prostu ręce opadają!
KotyToGówno
09.11.2016
Zabijać i truć je!
nela
06.09.2016
tylko ścierki namoczone octem i koty już nie załatwiają się na kanapie w altanie działa! na ogródku też działa
Wiku
23.08.2016
Żadne z tych metod nie podziałają u mnie... Mam cały płot od ulicy wraz tujami. Tuje - wysychają gdy kot na nie lub pod nie narobi. Spray przeciw kotom - nie podziała bo dość często pada. Kot się chowa w tych tujach więc zraszacze też do niczego. Folie? - NA płocie od ulicy - pójdzie jakiś pijany, co się często zdarza zerwie i zaraz wyrzuci - robiąc bałagan - a nie po to robiłem tyle lat porządki żeby folie się walały. Ruta też odpada bo po ogrodzie chodzą małe dzieci - mogły by tego dotknąć, a co gorsza później rączki wziąć do buzi. Kot zapewne jest bezpański, ale co z tego, skoro mieszkam na wsi i nie ma straży miejskiej...? Co zrobić? Tuje już zaczynają usychać. Dwie już są martwe.
sms
12.07.2016
Znam jedną, zorganizować kolonię dla dzieci z Korei lub Wietnamu z własnym kucharzem .... nawet kostka nie zostanie
Lubię koty ale za długo się gotują
09.06.2016
święta racja!
kn
19.05.2016
tylko trutka na szczury!
A2
16.05.2016
Na pieski spacerujące często razem z właścicielami i za ich zgodą sikające oraz załatwiające się wzdłuż mojej posesji też znalazłam skuteczny sposób. Mianowicie wzdłuż ogrodzenia rozkładam po kilka gałązek z kolcami, które wiosną wycinam ze swoich róż i innych krzewów posiadających takowe kłujące łodygi. Działa!
mojnick
16.05.2016
Lubie koty. Jednak jakis kuncwot sasiada przychodzil i zalatwial swoje potrzeby pod moim drzwiami do ogrodu. Otworzenie drzwi = smrod prosto w twarz, bo drzwi sa z poziomu piwnicy. Skuteczny sposob: wytloki z kawy z kawiarki lub kawowe fusy rozsypywane szczodorze tam gdzie kuncwot sie zalatwia. Do posiadaczy ogrodkow: jest to tez doskonaly nawoz, ktory rosliny bardzo lubia. Jesli macie duzy teren, prowadzcie zbiorke fusow wsrod znajomych i rodziny.