Colesław

Pomysły na wiosenne sałatki

Sałatki są niezwykle modnym i przy okazji zdrowym dodatkiem na naszych stołach. Możemy dobrać ich składniki według uznania i osobistego maku. Świetnie komponują się z mięsem, warto więc o nich pomyśleć, zwłaszcza że zaczął się już sezon grillowy, a nic tak nie urozmaica i nie upiększa potraw z grilla jak zdrowa i kolorowa sałatka.
1
Zielona sałata ze śmietaną. 

 Jest to super prosta sałata o wszechstronnym zastosowaniu. Świetnie komponuje się z mięsem, ale można ja podać również ze smażonymi ziemniakami lub ziemniakami piure, są to świetne potrawy na ciepłe, wiosenno – letnie dni.

Główkę zielonej sałaty należy opłukać i dobrze osączyć, po czym porwać jej liście na mniejsze kawałki. Pół szklanki kwaśnej śmietany mieszamy z łyżeczką cukru i odrobiną soku cytrynowego, do smaku. Polewamy tą mieszanka sałatę przed samym podaniem. Jeśli chcemy nieco urozmaicić sałatkę, możemy sałatę posypać jeszcze pokrojoną w kosteczkę rzodkiewką i również pokrojonym jajkiem, ugotowanym na twardo.
2
Coleslaw 

Coleslaw, jest to sałatka tak popularna, że podaje się ja nawet w barach typu Fast food. Przygotowanie jest bardzo proste, a jej niewątpliwą zaletą, jest to że lubi ją właściwie każdy. 

 Wystarczy poszatkować główkę białej kapusty u zetrzeć kilka marchewek, na dużych oczkach tarki. Ilość marchewek dobieramy w zależności od ich wielkości i naszych upodobań. Mieszamy warzywa razem. Następnie przygotowujemy sos z dobrego majonezu, pieprzu, odrobiny soku cytryny, odrobiny śmietanki i niewielkiego dodatku soli czosnkowej. Gotowe!
3
Kolorowa sałatka 

Kolorowa sałatka, krótko moc witamin i kolorów. Składniki można naprawdę bardzo ładnie skomponować, tak aby poczęstowali goście poczuli głód już w momencie spojrzenia na sałatkę. 

Potrzebne nam będą trzy pomidory, dwa z nich obieramy i kroimy na ćwiartki, a z trzeciego wyciskamy sok (który koniecznie przecedzamy przez sito). Następnie bierzemy sporą garść zielonych oliwek i mieszamy je z wyciśniętym sokiem pomidorowym z niewielkim dodatkiem soku cytrynowego. Ćwiartki pomidora układamy na talerzy, dodajemy do niego jedną posiekaną małą ostrą papryczkę, jedną dużą posiekaną cebulkę, wyciągamy oliwki z sosu i również malowniczo układamy je na talerzu. Całość posypujemy posiekaną zieloną pietruszką i polewamy sosem. Sałatkę najlepiej podawać lekko schłodzoną, prosto z lodówki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Sosy viniagrette
rosyjska sałatka winegret
Sałatka owocowa

Komentarze (0)

* Pola wymagane