Jak grać w "Co by było gdyby"?

Jest to towarzyska gra, która może zainteresować zarówno młodszych jak i nieco starszych ludzi. Zabawa ta świetnie nadaje się na imprezy lub siedzenie ze znajomymi przy piwku. Na początku może być nieco drętwo, lecz gdy tylko gracze popuszczą nieco wodze wyobraźni i poczują grę, może nam przynieść sporo śmiechu i dobrej zabawy.
1
Potrzebujemy jedynie kartki papieru (ale równej wielkości, np. A4 lub nawet A4, byle wszyscy mieli takie same) i długopisy w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników, która jest w zasadzie nieograniczona.
Każdy dostaje kartkę i na samym jej szczycie wypisuje pytanie przez siebie wymyślone. Ważne aby nabrać dystansu i wymyślić naprawdę coś ciekawego. Pytania mogą być absolutnie zakręcone i bezsensowne. Jedyna zasada jest taka, aby zaczynało się od słów „co by było gdyby”, co możemy napisać skrótowo „CBG”.
Dalej wymyślamy po swojemu. Na przykład: co by było, gdyby słonie latały? Co by było, gdyby Obama okazał się kosmitą? Co by było, gdyby Monika (koleżanka, która gra razem z nami) miała zielone włosy? Itd. Nic nas nieogranicza, możemy zadać dowolne pytania.
2
Uwaga! Pytanie wypisujemy na samym szczycie kartki, najlepiej w jednej linijce, aby nie zajmowało zbyt dużo miejsca. Teraz zaginamy pasek kartki do środka tak, aby nasze pytanie było niewidoczne, ale można było pod nim coś dopisać. Staramy się, aby zagięcia nie były zbyt duże i w miarę równe.
Teraz jednocześnie każdy przekazuje swoją zagiętą kartkę osobie z lewej strony. Jest to bardzo ważne, aby nic nie pomylić, więc najłatwiej przekazywać kartki równocześnie.
3
Otrzymaliśmy zatem zagiętą kartkę naszego sąsiada, bez podglądania jego pytania piszemy pod zagięciem odpowiedź na to pytanie, które wcześniej napisaliśmy na naszej kartce. Np. Jeśli na tamtej kartce było pytanie „Co by było, gdyby krasnale naprawdę istniały?”, tutaj pod zagięciem dopisujemy „Pewnie siedziałyby tu z nami i piły piwo!”. Ponownie zaginamy kartkę od góry tak, aby ukryć naszą odpowiedź i równocześnie przekazujemy kartki osobie siedzącej po lewej stronie. Na nowo przybyłej do nas kartce wymyślamy i zapisujemy nowe pytanie „Co by było gdyby…”, zaginamy i przekazujemy w lewo, na kolejnej piszemy odpowiedź i tak w kółko.
Piszemy na zmianę pytania i odpowiedzi za każdym razem przekazując w lewo, dopóki nie skończy się miejsce na kartce, ważne, aby zawsze kończyć zabawę na odpowiedzi.
4
Teraz najlepsza część: każdy rozwija kartkę, którą trzyma w ręku i po kolei czytacie zapisane na niej pytania i odpowiedzi. Oczywiście są one wymieszane i częściowo kompletnie pozbawione sensu, jednak zdążają się prawdziwe perełki, które zapewnią nam solidny ból brzucha spowodowany nadmiarem śmiechu!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Galaretki z alkoholem
impreza
szklanki do drinków

Komentarze (0)

* Pola wymagane