Fontanna ogrodowa

Jak zrobić małą fontannę?·

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Fontanna ogrodowa
1 z 7
Ta malutka fontanna z serii "zrób to sam", jest stosunkowo mało kosztowna, a dodatkowo jest drobna i łatwo można ją przenosić z miejsca na miejsce. Pięknie zaprezentuje się w twoim przydomowym ogródku i stworzy niesamowitą, wręcz magiczną atmosferę. W towarzystwie kwiatów i krzewów sprawi, że twój ogród nabierze charakteru. Wbrew pozorom nie jest skomplikowana w wykonaniu. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w jej zrobieniu.
P

* Podwodna pompa do fontanny, która ma rury o długości przynajmniej 60 cm
* Stalowa wanienka (tutaj ma wymiary kwadratu 46x46 cm)
* Kilka glinianych garnuszków lub innych wypełniaczy, np. puszek aluminiowych.
* 20 kg różnego rozmiaru rzecznych kamieni
* Galwanizowane wiadro o średnicy 25 cm
* Wiertarka i wiertła
* Młotek i dłuto (opcjonalnie)
* Pilnik do metalu
* Ceramiczna lub szklana kula ozdobna o średnicy 15 – 20 cm.

1
Pompa do fontanny
Zacznij od umieszczenia na dnie wanienki pompy z przymocowanymi rurami, upewniając się, że wlot jest skierowany do dołu. Wypełnij dno wanienki glinianymi garnuszkami lub innymi wypełniaczami.
2
Kamienie w fontannie
Ułóż warstwę kamieni rzecznych na garnuszkach, ale staraj się nie robić z nich stosu dochodzącego aż do krawędzi wanienki. Upewnij się, że rurociąg wychodzi w tym miejscu, w którym planujesz ustawić wiadro. Na przykład, jeżeli masz zamiar umieścić wiadro w rogu wanienki, upewnij się, że to właśnie tam ułożone są rury, tak abyś mógł z łatwością przeciągnąć je przez wiadro, kiedy nadejdzie na to pora. Poprowadź przewód zasilający pompę na zewnątrz wanienki.
3
Robienie dziury w wiadrze
W dnie wiadra, blisko krawędzi, wywierć dziurkę, którą poprowadzisz rury. Rozmiar dziury będzie zależeć od rurociągu i nie powinien być większy niż wymagane minimum. To może wymagać dość dużego wiertła, być może nawet 2 cm albo i więcej. Jeżeli nie masz tak dużego wiertła, możesz wywiercić kilka mniejszych dziurek w bardzo bliskiej odległości, a następnie użyć młotka, aby wbić w dziurki dłuto. Upewnij się, że spiłowałeś wszystkie ostre krawędzie.
4
Umieszczanie rury w wiadrze
Poprowadź rurę przez dziurkę w dnie wiaderka. Koniec rury powinien wystawać poza górną krawędź wiadra, co najmniej o kilkanaście centymetrów. Umieść wiaderko w wanience wypełnionej kamieniami. Patrząc na nasz przykład, wiaderko znajduje się w jednym rogu, ale równie dobrze możesz umieścić je po środku. Jeżeli chcesz przechylić wiaderko, tak aby woda spływała po jednej stronie, umieść dwa kamienie pod dnem wiaderka, aby nadać mu odpowiedni kąt nachylenia.
5
Gotowa fontanna
Wypełnij pozostałą część wanienki i wiaderko kamieniami, będąc pewnym, że rura pozostała na swoim miejscu. Ustaw szklaną ozdobną kulę, na szczycie kamieni w wiaderku, prowadząc rurę po tylnej stronie kuli (tak by nie była widoczna od przodu fontanny).
6
Fontanna zrób to sam
Umieść fontannę w ulubionym miejscu w swoim ogrodzie i napełnij wanienkę. Kiedy dodasz wodę, podłącz pompę fontanny. Dostosuj rury, tak żeby woda tworzyła taki wzór, jaki najbardziej lubisz. Użyj kamieni, aby utrzymać rurę na miejscu. Dostosuj rury, aby móc zmieniać wzór fontanny i tym samym jej wygląd oraz ilość tryskającej wody.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

ogród wodny
Stara figurka ogrodowa
Rzeźba ogrodowa liść

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

nick
29.06.2015
CZYLI RECEPTA: -JAK ZNISZCZYC WIADRO ..::)))
dlaczego interia promuje tandete?
hej
29.06.2015
NAWET TU CENZURUJECIE KANALIE
??????
juz calkiem was powalilo chyba? ...:))))