Parawan z materiału

Jak zrobić parawan z materiału?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
W dzisiejszych czasach, przezroczyste tkaniny występują w tak wielu, zapierających dech w piersiach wzorach. W lecie zainspirują Cię one do rozświetlenia wszystkich pokoi w domu- pomyśl tylko o zasłonach, obrusach, poszewkach na poduszki i wielu innych sposobach na ich wykorzystanie. Poniżej znajdziesz kilka prostych instrukcji, jak wykonać elegancki parawan z materiału, który idealnie będzie pasował do sypialni, korytarza, dziennego pokoju lub garderoby.
P

* materiał
* 8/10 cm x 4 cm twardego drewna, ilość zależy od tego, w jakim rozmiarze chcesz wykonać parawan (patrz: Krok 4)
* Farba (biała albo inny wybrany kolor)
* 4 zawiasy
* Piła ręczna
* Biały klej do drewna
* Młotek
* Gwoździe
* Nożyczki
* Zszywacz

1
Określ wysokość i szerokość swoich paneli, a następnie przytnij drewno pod kątem 45 stopni. Dla każdego z 3 paneli, potrzebujesz 2 długie kawałki drewna (na boki) i 2 krótkie kawałki drewna (na górę i dół).
2
Pomaluj dokładnie drewno ze wszystkich stron. Zostaw do wyschnięcia.
3
Dopasuj do siebie narożniki górnych, dolnych i bocznych kawałków drewna, tak aby powstały 3 prostokątne ścianki Twojego parawanu. Zabezpiecz narożniki za pomocą białego kleju do drewna i gwoździ. Możesz też użyć zacisku, aby przytrzymać drewno ze sobą, podczas gdy klej będzie schnął.
4
Aby określić wymiary materiału, oblicz długość i szerokość jednej ścianki, a następnie dodaj 8 cm zarówno do długości, jak i szerokości. Wytnij 3 kawałki materiału tej samej wielkości.
5
Połóż na podłodze jeden kawałek materiału, prawą stroną do dołu, a następnie połóż na nim drewnianą ramkę.
6
Zawiń materiał dookoła krawędzi ramki, ciągnąc tak aby materiał był napięty, a następnie przyszyj go zszywkami do tylnej części ramy. Kontynuuj zszywanie na krawędziach bocznych oraz na krawędzi górnej i dolnej, robiąc odstępy co 5 cm. Te same czynności powtórz w przypadku pozostałych dwóch paneli.
7
Przytnij nadmiar materiału na tylnej stronie krawędzi ramy.
Wkręć zawiasy, po bocznych stronach środkowej ścianki, na wysokości 5 cm z góry i 5 cm z dołu i doczep do zewnętrznych paneli, upewniając się, że wszystkie panele są zwrócone przednią stroną na zewnątrz.

Powiązane porady

biurko z łóżeczka dziecięcego
Odnawianie komody

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

d.poter
10.05.2016
Bardzo fajne są takie http://www.teak-art.pl/ własnoręcznie robione parawany.