Płyta CD

Jak nagrać obraz płyty na nośnik CD/DVD?

TomekL - specjalista Tipy.pl

Obraz płyty to dokładna jej kopia najczęściej zapisana w jednym pliku. Można z niego wykonać dowolna liczbę kopii oryginalnego nośnika. Plik obrazu można przechowywać na dysku twardym, uruchomić go w wirtualnym napędzie np. przy użyciu programu DAEMON Tools pozwoli nam to oszczędzać napęd i uchronić nośnik przed fizycznym uszkodzeniem. Uruchomiony obraz w wirtualnym napędzie zachowuje identyczną funkcjonalność jak przy użyciu normalnej płyty. Obrazy płyt ułatwiają rozpowszechnianie plików w Internecie np. większość dystrybucji LINUX-a udostępniana jest jako jeden plik obrazu gotowy do nagrania. Do nagrywania obrazów płyty można użyć wielu programów np. ImgBurn, program ten jest darmowy i obsługuje wszystkie popularne formaty obrazów np. ISO, IMG, NRG, MDS, CDR, DVD .

1
Aby nagrać obraz płyty uruchamiamy program ImgBurn.
2
Wkładamy płytę CD lub DVD do napędu (w zależności od tego jaki obraz nagrywamy).
3
Klikamy na „Write image file to disk”.
4

W polu „Source” klikamy na ikonę „Browse for a file…” lub klikamy „File” -> „Browse for a file…” i wybieramy plik obrazu do nagrania.

5
Po wybraniu pliku obrazu klikamy na ikonę „Write” lub klikamy „File” -> „Write”.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane