Krab na talerzu

Jak jeść kraba?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Wielu z nas ma z tym problem. Chciałoby się zjeść tak egzotyczne dla nas mięso z czystej ciekawości nie tylko kulinarnej. Jednak boimy się, że przysporzymy sobie kłopotów i wystawimy się na pośmiewisko zabierając się za kraba w niewłaściwy sposób. Ale koniec z tym. Dzięki poniższym wskazówkom żaden krab nie będzie już tajemnicą.
P

* szczypce do kraba,
* szpatułka lub widelec (najlepiej dwuzębny),
* czysty talerz, na którym będziesz kłaść wyciągnięte mięso,
* miseczka na skorupę kraba,
* woda z cytryną do umycia rąk,
* ręcznik,
* oczywiście krab.

1

Zazwyczaj krab powinien być zaserwowany przekrojony na pół, aby łatwiej było Ci go zjeść.

2
Odrywanie kleszczy

Kleszcze. Najlepiej, jeśli je oderwiesz. Będzie Ci dużo wygodniej zabrać się do ich konsumowania. Gdy już to zrobisz (posłuż się szczypcami, które ułatwią Ci zadanie zjedzenia kraba) zajmij się pysznym mięskiem w środku. Mięso z kleszczy możesz delikatnie wyssać, a resztę zjeść widelcem lub szpatułką, albo całe mięso wyciągnąć widelcem. Upewnij się, że wyciągnąłeś wszystko ponieważ uważa się, że to właśnie w kleszczach znajduje się najlepsze mięso.

3

Nogi. Następnie oddziel nogi od tułowia kraba. Dostań się do ich środka (zmiażdż skorupę szczypcami) i wyssij tyle mięsa ile zdołasz, resztę (lub całość) wydłub widelcem.

4
Wyciąganie mięsa z tułowia kraba

Tułów. Użyj dużego, ostrego noża, aby przeciąć tułów kraba na pół, jeśli nie dostałeś od razu przekrojonego stawonoga. Zajmuj się jedną połówką naraz. Szpatułką lub widelcem wyciągnij mięso ze środka. Nie przejmuj się, że mięso będzie zimne. W większości kraby są podawane właśnie na zimno, gdyż wtedy ich mięso smakuje najlepiej. Oddziel wszystkie chrząstki, blaszki i skrzela. Nie jedz ich. Na końcu pancerza kraba znajduje się brązowe mięso. Wyciągnij je szpatułką i połóż oddzielnie od białego mięsa.

5

Gdy już wyciągnąłeś wszystko mięso, umyj palce w misce z wodą i cytryną, wytrzyj je ręcznikiem i zabieraj się do konsumpcji.

6

Mięso kraba możesz zjeść z odrobiną soku z cytryny, podawane na kromce chleba lub w toście z dodatkiem lub bez majonezu. Smacznego.

Powiązane porady

Krewetki panierowane
Smażone kalamary
śledzie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane