Owocowe szaszłyki

Jak zrobić owocowe szaszłyki?
JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl

Zdrowe, owocowe szaszłyki idealne na przekąskę. Fajna opcja zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Oczywiście miks owoców może być różny, w zależności od upodobań. To jest moja tęczowa propozycja.
P

* winogrono,
* kiwi,
* borówki,
* ananas (może być z puszki),
* mandarynki,
* maliny.

1
Winogrona, maliny i borówki umyj.
2
Kiwi obierz i pokrój na kawałki.
3
Mandarynki/pomarańcze obierz i pokrój na kawałki.
4
Owoce na talerzu
Ananasa obierz, usuń twardy środek, a resztę pokrój na kawałki. Jeśli masz ananasa z puszki, wystarczy, że go pokroisz. Chyba, że zaopatrzysz się w już pokrojonego.
5
Owocowy szaszłyk
Nadziewaj owoce na patyki do szaszłyków w tęczowej kolejności: winogrono, borówka, kiwi, ananas, pomarańcza/mandarynka, malina.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Berta12301230
10.07.2013
Kolory jak u teczy :D
Silminyel
09.07.2013
Przygotowywałam takie szaszłyki na swoje 18 urodziny. W prawdzie nie były identyczne, bo zamiast malin miałam arbuza, z borówek zrezygnowałam, ale dołożyłam mango, avocado, melona, banany i jeszcze jakieś owoce. Właściwie to niemal wszystkie owoce nadają się do takich szaszłyków. Muszę przyznać, że deser jest strasznie pracochłonny. Przygotowanie czegoś takiego na większą imprezę to całe godziny pracy, ale efekt jest zachwycający. Szaszłyki zniknęły ze stołów jako jedne z pierwszych. Gości byli zachwyceni przyjazną formą. Szaszłyki można było w biegu chwycić ze stołu i zjeść w przerwie. Nie wymagały talerzyków ani przejmowania się odpadkami. Najzabawniejsze były sytuacje, gdy ktoś trafiał na mniej znany owoc i zastanawiał się co to jest. Przynajmniej 3-4 osoby pytały mnie o skład szaszłyków, chwaliły że są naprawdę urocze i że na pewno wymagały dużo pracy. Jeżeli ktoś chce pokazać swoim gościom, że naprawdę się dla nich stara i są dla niego ważni, zdecydowanie polecam przygotowanie takich szaszłyków. Przy większej ilości warto ułożyć je w kształt łuku, by wyglądały jak prawdziwa tęcza.