Szorty

Jak zrobić szorty?

Wakacje już blisko, a Ty zaczynasz zastanawiać się czy będzie Cię stać na wakacyjny wyjazd? Jeżeli nie zaczęłaś jeszcze oszczędzać, to jest to najwyższa pora. Tylko jak to zrobić? Wyjazdy wiążą się zawsze z ogromnymi kosztami. Same w sobie są bowiem drogie, ale również przygotowania do nich niemało kosztują. Jak tu zaoszczędzić, gdy jest tyle rzeczy do kupienia? To proste - musisz ciąć koszty jak możesz. Jak to zrobić? Np. kupuj mniej ubrań. "No tak, ale są rzeczy na wakacje niezbędne!" - pomyślisz. Owszem, jedną z takich rzeczy są szorty. Ciężko bez nich przeżyć upalne dni. Jednak bez obaw, szorty bardzo łatwo zrobić domowym sposobem. Nie trzeba ich kupować. Wbrew pozorom jest to duża oszczędność, gdyż krótkie spodnie nie kosztują wcale wiele mniej od długich.
P

* nożyczki
* centymetr
* nici
* igła

1
Aby wzbogacić swoją szafę o szorty, wcale nie musisz ich kupować w sklepie. Wystarczy skrócić stare spodnie, które są jeszcze dobre, ale np. podarte na kolanach lub zwyczajnie Ci się znudziły. Jest to doskonały sposób na oszczędność i ratowanie ciuchów. Z jednej strony nie wydasz pieniędzy, a z drugiej zrobisz tzw. recycling ubrań, nie musząc ich wyrzucać.
Nie czekaj dłużej i do roboty!
2
Wybierz spodnie, które chcesz skrócić. Mogą to być jeansy, lniane szwedy, czy nawet eleganckie spodnie wyjściowe. Każde da się skrócić.
Możesz oczywiście iść z tym do krawca/krawcowej, ale tym sposobem niezbyt wiele oszczędzisz. Najlepiej jest skróć spodnie samodzielnie! Nie jest to wcale trudne. Potrzeba jedynie odrobiny dokładności.
3
Weź centymetr i zmierz jakiej długość chciałabyś mieć spodnie. Przyłóż jedną część centymetra do miejsca, gdzie jest pachwina (początku nogi, pod pośladkami). Trzymaj centymetr jedną ręką i patrząc w lustro zadecyduj, jaka długość spodni Cię interesuje. Na tej długość chwyć ręką metr. Podnieś miarę i sprawdź ile centymetrów mają mieć nogawki.
4
Jeżeli skracasz dżinsy i chcesz, aby miały na końcu typowe dla nich "frędzle", sprawa jest bardzo prosta. Utnij nogawki w odległości, jaką odmierzyłaś. Następnie weź ostre nożyczki i poszarp nimi nogawki, tak by wyszły "frędzle".
5
Jeżeli jednak chcesz skrócić spodnie zaobrębiając je, musisz odmierzyć większą odległość. Musi ona być na tyle duża, by można było zaobrębić spodnie. Najlepiej zrobić to tak, aby końcówkę nogawki zagiąć dwa razy. Można też nogawkę wywinąć, aby zrobić modne mankiety. Jak już to zrobimy, zaprasujmy nogawki.
6
Teraz pozostaje nam jedynie szycie. Możemy to zrobić zarówno na maszynie do szycia, jak i ręcznie. Gdy skończymy, nasze krótkie spodenki są już gotowe do założenie! Prawda, że proste?
Strona 1 z 2

Powiązane porady

spódnica ołówkowa
typy figury
lato

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
08.05.2013
A ja bym po prostu sprzedała trochę starych ciuchów i za nie kupiła inne lub wymieniła je jak to ostatnio stało się modne.
asi
09.07.2012
czy to już koniec pomysłów?