Kamień w czajniku

Jak wyczyścić czajnik z kamienia?

Kamień osądzający się na ściankach czajnika jest bardzo męczącym defektem i dotyczy zarówno czajników tradycyjnych do zagrzewania wody na kuchence jak i tych elektrycznych. Dodatkowo jeśli czajnik nie posiada siateczki przez którą przelatuje woda możemy sobie zniszczyć nawet najlepszą herbatę. Jak dbać o czajnik, aby nie powstawał w nim kamień i jak go czyścic gdy kamień już się pojawi?
1
Po zalaniu herbaty czy kawy wylej z czajnika resztę wody. Gdy woda się zagotuje wyłącz gaz pod czajnikiem i poczekaj jeszcze minutę, aby się ustała. Zalej sobie herbatę, lub kawę, a resztę wody wlej do dzbanka na wodę (możesz później popijać sobie ostudzoną przegotowaną wodę, zawsze warto mieć taką pod ręką). Zawsze zostawiajmy nieco wody na samym dnie i tą już wylewajmy do zlewu, ponieważ najprawdopodobniej znajduje się w niej już kamień. W razie potrzeby przepłucz jeszcze czajnik czystą wodą, wysusz i odstaw. Jest to dość pracochłonne, ale jeśli faktycznie nie chcesz mieć w czajniku kamienia, tylko w ten sposób możesz mu zaradzić.
2
Do czyszczenia czajnika wspaniale nadaje się doskonały na wszystko ocet. Wlewasz do czajnika wodę z octem i pozostawiasz go w nim na noc. Rano wylewamy z czajnika mieszankę i płuczemy, po czym napełniamy czystą wodą i zagotowujemy. Wylewamy gorącą wodę do zlewu, napełniamy znów czystą i ponownie zagotowujemy i wylewamy. Dopiero trzecią zagotowaną wodę możemy już wypić.
3
Innym sposobem jest zagotowanie czajnika pełnego wody i dodanie do niej czterech łyżeczek kwasku cytrynowego. Czajnik z zagotowaną wodą z kwaskiem odstawiamy na minimum trzy godziny. Po tym należy wypłukać czajnik i przynajmniej dwukrotnie zagotować w nim czystą wodę. Jeśli nie mamy kwasku cytrynowego, możemy użyć soku i skórek z cytryny.
4
Ciekawym sposobem jest dodanie do wody sody i coli i zagotowanie wszystkiego. Dalej postępujemy jak w powyższych przykładach: płuczemy i trzykrotnie gotujemy czystą wodę.
5
Możemy też zaopatrzyć się w sklepie w specjalne środki mające zapobiegać powstawaniu kamienia, a także jego usuwanie, jednak trzeba trafić na naprawdę dobry środek, ponieważ skuteczność wielu z nich jest bardzo wątpliwa.
6
Jeśli będziemy regularnie dbać o wnętrze czajnika i pilnować by zbyt długo nie znajdywała się w nim stojąca woda, możemy być pewni, że nasze herbaty będą zawsze pyszne i wolne od kamienia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak usunąć koci mocz
Mole
Szklane butelki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

domin1504
16.04.2013
jeśli chodzi o ocet to można go zagotować ale trzeba uważać aby nie wykipiał oczywiście mieszamy go z wodą w proporcji ok 1:2
ja
11.01.2013
Witam,
Czajnika nie należy odkamieniać octem, to wielka głupota wlewać ocet do czajnika i zostawienie go na całą noc. Proponuję wsypać kwasku cytrynowego lepiej wpływa na osad wapienny oraz nie zmieni smaku odkamienianego czajnika.

Serwis
ADLER