Torebka z jeansów

Jak uszyć torebkę ze starych dżinsów?

W poszukiwaniu własnego stylu i oryginalnych, niepowtarzalnych dodatków często wędrujemy do sklepów typu second hand, lub puszczamy wodze własnej wyobraźnie i rozpoczynamy własnoręczne przeróbki. Oba sposoby są dobrymi rozwiązaniami, jednak w ciucholandach, nie zawsze znajdziemy dokładnie to na czym nam zależy. Tymczasem używając własnych zdolności manualnych, nadamy każdej rzeczy indywidualny styl, charakterystyczny tylko i wyłącznie dla nas. Warto więc poświęcić nieco czasu, np. na uszycie torebki z dżinsów. Wygląda ona naprawdę modnie i stylowo, a dodatkowo ma już gotowe kieszonki na drobiazgi.
1
Rozpoczynamy od znalezienia odpowiednich spodni. Mogą to być nasze stare dżinsy, które są np. przetarte w kroku i nie sposób ich już nosić. Możemy też wybrać się na ciuszki i tam zakupić odpowiadającą nam parę za kilka złotych, pamiętajmy jednak że dżinsy z second handu należy uprać przed przystąpieniem do pracy. Ważne aby spodnie odpowiadały nam kolorystycznie i najlepiej żeby nie miały zbyt nisko opuszczonych tylnych kieszeni.
2
Gdy mamy już odpowiednią parę, przystępujemy do obcięcia nogawek spodni. Cięcie wykonujemy tuż nad krokiem, tak aby ostatecznie to co ze spodni pozostałe przypominało dżinsową mini spódniczkę. Do cięcia używamy ostrych, dużych nożyczek, dzięki temu materiał utniemy prosto i nie zacznie się on od razu strzępić. Odciętych nogawek absolutnie nie wyrzucajmy ponieważ będą nam jeszcze potrzebne.
3
Naszą „mini spódniczkę” odwracamy na lewą stronę i zszywamy wolny, dolny jej brzeg. Ponieważ będzie to dno naszej torebki, ważne aby przyłożyć się i zszyć je dość starannie. Najlepiej oczywiście użyć maszyny do szycia, jeśli jednak jej nie mamy szyjmy ręcznie, ale nie spiesząc się, tak aby wszystko było równe i mocne.
4
Zajmijmy się teraz jedną z nogawek, odcinamy z niej brzeg, a jego szerokość dostosowujemy do własnych upodobań – brzeg będzie paskiem naszej torebki. Odcięty pasek, także wywijamy na lewą stronę i dopiero wtedy zszywamy jego długi brzeg. Tutaj również warto się przyłożyć, ponieważ wszelkie nierówności będzie widać na naszym ramieniu.
Wywracamy pasek na właściwą stronę i wszywamy jego końce po wewnętrznej stronie torebki.
5
Kto czuje się na sile, może spróbować wszyć jeszcze zamek błyskawiczny o odpowiedniej długości. W tym celu najlepiej udać się do sklepu z gotową już torebką i na miejscu dobrać odpowiedni zamek. Właściwie torebka już gotowa. Możemy ja jeszcze dowolnie ozdobić według uznania: cekinami, wyszywankami, łatkami itp.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

skórzane torebki
Kable od słuchawek ozdobione muliną
Bransoletka firmy Arbers.com

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane