Przerabianie ubrań

Jak przerabiać stare ubrania?

Chcesz zacząć oszczędzać na ciuchach? Nie wiesz jednak jak to zrobić! Twoje stare ubrania szybko Ci się nudzą i co roku chcesz wymieniać swoją garderobę na rzecz nowych krzyków mody... Ciężki orzech do zgryzienia! Tymczasem niedługo nastanie lato i chciałabyś sobie zafundować jakieś wakacje. Z tego względu chcesz trochę zaoszczędzić. Trudno jest znaleźć dobre sektory do oszczędzania... Jednak z pewnością można to zrobić kupując mniej ubrań. Niewykonalne? Przecież nie przeżyjesz bez nowych ciuchów na wakacje. Nie martw się! Możesz przerabiać stare łachy na całkiem nowe hity mody! Wystarczy odrobina inwencji, udanie się do pasmanterii, igła, nitka i voila!
P

* igła
* nici
* nożyczki
* maszyna do szycia
* ozdoby
* aplikacje

1
Aby przerobić stare ubrania, możesz je oddać do krawca. Jednak dużo tańszym sposobem jest metoda "zrób to sama". W tym celu przydadzą się igła, nici, nożyczki. Jeżeli umiesz, możesz je przetransformować za pomocą maszyny do szycia. Innym sposobem jest po prostu szycie ręczne. Nie jest to takie trudne jak się wydaje. Potrzeba jedynie odrobiny dokładności i inwencji.
2
Zacznij od bluzek. Jeżeli potrzebujesz czegoś na lato, a nie chcesz kupować, możesz chociażby skrócić rękawy niektórym zimowym bluzkom. Jest to bardzo proste. Centymetrem odmierz jakiej długość ma być rękaw i odpowiednio go skróć. Pamiętaj, że powinien on być trochę dłuższy od planowanej długości, aby móc go zaobrębić.

Możesz również pozbyć się rękawów lub je wymienić. Np. Masz czarną bluzkę z długimi rękawami. Chcesz ją trochę urozmaicić. W tym celu możesz obciąć rękawy i na ich miejsce doszyć takie z koronki lub tiulu.
Podobnie rzecz ma się z dekoltem. Możesz go wyciąć lub doszyć do niego koronkową stójkę.
3
A może skrócisz swoje spódnice i sukienki. Jeżeli jakaś Ci się znudziła, możesz ją trochę skrócić na lato.

Inną opcją jest doszywanie do spódnicy ozdób. Masz mało efektowną krótką spódnicę? Doszyj do niej tren lub koronki. Na prosty ciuch możesz naszyć falbany, czyniąc w ten sposób spódnicę o paru warstwach.
Podobnie rzecz ma się z np. za dużymi ubraniami. Możesz je spokojnie zwęzić. Wystarczy przeszyć szew na jednej ze stron.

Możesz tak przerabiać również sukienki. Np. dostałaś po krewnej zabudowaną jak dla zakonnicy sukieneczkę o ładnym wzorze. Nie wyrzucaj jej! Wystarczy skrócić lub obciąć rękawy i wyciąć dekolt, czyniąc ze starego łacha pełną wdzięku kreację na wiosnę.
4
Możesz też z powodzeniem skracać czy przerabiać spodnie. Po co kupować szorty, skoro przeróbka starych dżinsów to banalna sprawa! Wystarczy, że obetniesz im nogawki, a uzyskasz krótkie spodenki z zawsze modnymi frędzlami. Możesz również skracać i zaobrębiać. Więcej na ten temat w artykule: "Jak zrobić szorty".

Nadeszła moda na dziury? Nie musisz kupować nowych dżinsów z fabrycznymi "uszkodzeniami". Sama je zrób. Weź nożyczki i poszarp nimi spodnie. Wygląda to naturalniej i bardziej efektownie.

Zapanowała moda na guzki? Nie kupuj nowych, po prostu kup guziki i doszyj je do starych spodni. Będzie to wyglądało równie elegancko.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ubranie do opery
wiosna
lato

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

kasia
08.04.2013
Jak mogę przerobic starą troche za duzą(szeroką) koszule jeans-ową? :)
zigitrn
21.02.2013
Moja dziewczyna przerabia sobie niektóre stare ubrania żeby były trochę bardziej oryginalne... ja zazwyczaj stare ubrania wyrzucam albo zostawiam do brudnej roboty
daria16rog
21.02.2013
Moda na dziury a ja zdążyłam wyrzucić dziurawe rzeczy.
majkaku.95
04.02.2013
Czasami idę z moimi starymi ubraniami do krawca. Skracam spodnie, spódniczki, zdarza się, że je zwężam, ucinam rękawy w bluzkach. Żałuję tylko, że nie potrafię zrobić takich poprawek samodzielnie. Wtedy mogłabym kombinować ze starymi ciuchami na spokojnie sama w domowym zaciszu :)
arimor
04.02.2013
Na t-shirty albo bluzki można także naprasować specjalną naprasowankę - w pasmanterii znajdziesz naprasowanki z brylancikami, napisami, obrazkami. Można też kupić tam cekiny albo wstążeczki i je doszyć. Jeśli chcecie stworzyć bluzkę z dowolnym, bezczelnym albo zabawnym napisem ze starej, nieciekawej bluzki, idźcie do sklepu z materiałami dla plastyków - za kilka złotych kupicie tam farbkę (w dowolnym kolorze) do robienia napisów na ubraniach. Ma specjalną ostrą końcówkę, dzięki której zrobisz napis w dowolnym kolorze i będzie to dziecinnie proste! Po co płacić grube pieniądze za zwykłe t-shirty z fajnymi napisami. Jeśli chcecie, by Wasze napisy wyglądały bardziej mrocznie, bo lubicie gotyk, użyjcie starej czarnej bluzki, włóżcie do niej miskę (aby naprężyć jej powierzchnię) i zróbcie na niej napis umoczonym w płynnym udrożniaczu do rur pędzelku. Tylko ostrożnie - róbcie to w rękawiczkach i pamiętajcie, że pędzelek może się też trochę rozpuścić, więc lepiej żeby był stary.
Minkaa14
29.01.2013
Do spodni lub spodenek na lato polecam przemianę w stylu ombre. Potrzebny jest tylko wybielacz, woda i miska. Później trzeba to tylko wybrać i gotowe. Efekt niesamowity. A co do bluzek i koszulek (bawełna!) no można je skrócić lub wyciąć pod szyjką "łódeczkę" Polecam ;)
Adress
03.12.2012
Można też odświeżyć stare, krótkie bluzki dodając pas nerkowy, hippsy w odmiennym kolorze, tak żeby wychodził spod bluzki lub na bluzkę i mamy bluzkę maxi tak modną w tym sezonie.