Dziecko nie chce jeść

4 sposoby na lepsze odżywianie się

Niezdrowe rzeczy słyną z tego, że są dobre. Każdy choć raz był na diecie i wie jak trudno żyć na samych marchewkach. Tymczasem coraz częściej się zapominamy, a nasze jedzenie jest coraz bardziej niezdrowe i kaloryczne. Nie grozi to jedynie nadmiernymi kilogramami, ale wręcz utratą zdrowia. Co gorsza obżeranie się, a potem przechodzenie na wykańczającą "dietę cud" również nie jest dobrym rozwiązaniem. Powoduje to bowiem efekt jo-jo i sprawia, że nasza waga bardzo się waha. Tymczasem wcale nie jest tak trudno zachować odpowiednią wagę, odżywiając się zdrowo i smacznie. Niemożliwe? Ależ, oczywiście, że możliwe! Wystarczy zastosować kilka odpowiednich, mniej kalorycznych substytutów niezdrowego, ale pysznego jedzenia!
1
ŚMIETANA

Śmietana jest dość tłustym dodatkiem. W mniejszych ilościach nie powinna szkodzić, ale wszyscy smakosze wiedzą, że do wielu potraw jest niezbędna. Tymczasem zamiast niej spokojnie możemy stosować jogurt naturalny. Wcale nie jest on gorszy w smaku, a ma dużo więcej substancji odżywczych.

Mało kto lubi jogurt naturalny sam w sobie. Tymczasem nie tylko jest on mniej kaloryczny, ale też zawiera pożyteczne kultury bakterii zapewniające nam odporność przed chorobami, wspomagającymi nasz układ pokarmowy, i przeciwdziałającymi grzybicy.

Stąd stosuj go zamiast śmietany! Dodawaj go do szpinaku, sałatek, a nawet tarty! Rób z niego sosy do potraw.
2
MAKARON

Makaron sam w sobie może nie jest bardzo kaloryczny, ale w połączeniu z sosami mięsnymi już owszem. Zawiera on bowiem czyste węglowodany, których nie powinno się często łączyć z białkiem z mięsa. Stąd zamiast spożywać go w dużych ilościach, zamień niektóre dania z nim na kaszę i ryż (najlepiej brązowy). Zawierają one błonnik, który wspomaga trawienie.
3
SŁODYCZE

To, że od słodyczy się tyje nie jest żadną tajemnicą. Cukier, mimo iż posiada niezbędną do życia glukozę, ma wiele pustych kalorii. Jego nadmierne ilości powodują również nadmierną ilość węglowodanów w naszym organizmie, od czego zaczynamy tyć. Dodatkowo cukier psuje zęby.
Stąd lepiej zamienić cukrową glukozę na fruktozę w owocach. Jest to dużo zdrowszy rodzaj cukru. Owoce dodatkowo zawierają w sobie mnóstwo witamin, czym słodycze nie mogą się już poszczycić.
4
FAST FOOD

To chyba najgorsze co wymyślili Amerykanie. Obecnie jest to coraz bardziej popularne i w Polsce. Niskie ceny, szybkie sporządzenie jedzenia i ogromna ilość sieciówek, sprzyjają naszym wizytom w fast foodach. Tymczasem jest to powolna droga do niezdrowego wyglądu i samopoczucia. Jedzenie serwowane w tego typu restauracjach nie posiada żadnych substancji odżywczych. Sprawia jedynie, że tyjemy, niszczy nam zdrowie i uzależnia. Jedzenie tam bowiem nie jest nawet smaczne.
Stąd najlepiej jeść w domu. Jeżeli lubimy jedzenie typu fastfood, możemy zrobić jego odpowiednik (tylko bardziej smaczny i bogatszy w substancje odżywcze) w naszej kuchni. Hamburgery, panierowane kurczaki, czy nawet kebab nie jest niczym trudnym. Przepisy można spokojnie znaleźć na Internecie.

Jeżeli już musimy zjeść na mieście, wybierzmy restaurację typu slow food. Jeżeli chcemy żeby było tanio, już najlepiej udajmy się do tzw. Chińczyka.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Minkaa14
04.01.2014
Fajny pomysł z kaszą zamiast makaronu ;) chociaż kiedy jemy makaron pełnoziarnisty to wychodzi nam to na korzyść i do tego sałatka i obiad rewelacyjny :> Pozdrawiam