Instalacja ubuntu wewnątrz Windows

TomekL - specjalista Tipy.pl
Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować możesz spróbować instalatora wubi. Jest to instalator Ubuntu przeznaczony dla Windows. Dzięki wubi możesz zainstalować Ubuntu jak normalny program w Windows. Nie będą konieczne zmiany w partycjonowaniu. Po zakończeniu instalacji, przy stracie systemu, będzie można wybrać, który system ma być uruchomiony. Jeśli jednak Ubuntu nie przypadnie ci do gustu i będziesz chciał się go pozbyć, wystarczy uruchomić Windowsa i odinstalować jak normalny program. Instalacja Ubuntu przez wubi daje taki sam system jak przy standardowej instalacji z tym, że nie będziesz mógł używać hibernacji oraz trybu oszczędzania energii, a wydajność systemu minimalnie spadnie (nie powinieneś tego zauważyć).
1
Do zainstalowania Ubuntu za pomocą wubi będziesz potrzebował kilku rzeczy: płyty instalacyjnej Ubuntu (może być obraz zamontowany w wirtualnym napędzie) lub instalatora wubi (w trakcie instalacji będą pobierane potrzebne pliki) i trochę wolnego czasu.

Obraz .iso płyty instalacyjnej Ubuntu tak jak instalator wubi można za darmo pobrać ze strony producenta. Poniżej znajduje się krótki opis, jak zainstalować Ubuntu przy pomocy wubi.
2
Na początek zdefragmentuj partycję na, której zainstalujesz Ubuntu. Musisz pamiętać, że w Ubuntu będziesz miał dostęp do wszystkich partycji z Windows oprócz tej na, której będzie zainstalowane Ubuntu, dlatego można utworzyć nową partycję na, której zainstalujemy tylko Ubuntu i będziemy mieć dostęp do wszystkich plików z Windows.
3
Uruchom instalator Wubi. Pojawi się okno konfiguracyjne, wybieramy partycję na, której zainstalujemy Ubuntu, rozmiar przeznaczony na Ubuntu, język, wpisujemy nazwę użytkownika, hasło i klikamy „Istall”.
4
Po zakończeniu instalacji w Windows zaznaczamy „Uruchom ponownie (Reboot now)”. Komputer zostanie uruchomiony ponownie, instalacja zostanie dokończona. Przy uruchomieniu komputera w menu wyboru systemu za pomocą strzałek wybierz „Ubuntu” i wciśnij „Enter”.
5
Po uruchomieniu systemu zostaniesz poproszony o login i hasło. System jest zainstalowany i gotowy do pracy.
6
Jeśli chcesz, aby Ubuntu było ustawione jako domyślne w menu wyboru systemu lub chcesz zmienić czas oczekiwania na domyślne uruchomienie systemu kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę komputer i wybierz „Właściwości”, w Windows Vista i 7 w kolejnym oknie wybierz „Zaawansowane ustawienia systemu”.
7
Przejdź do zakładki „Zaawansowane”, w polu „Uruchamianie i odzyskiwanie” kliknij „Ustawienia”.
8
W kolejnym oknie wybierz domyślny system operacyjny i czas wyświetlania listy systemów (pięć sekund w zupełności wystarczy).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

czyszczenie rejestru
dysk twardy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Globus
18.11.2015
Nie daje się zainstalować.
global name sig is no definied
Globus
18.11.2015
Nie prawda, nie da się zainstalować.