Jak zainstalować ubuntu na maszynie wirtualnej?

TomekL - specjalista Tipy.pl
Maszyna wirtualna jest idealna do testowania nieznanych programów czy systemów operacyjnych. Wszystkie odwołania programu uruchomionego w maszynie wirtualnej są przenoszone wprost do sprzętu, dlatego program uruchomiony w maszynie wirtualnej „myśli”, że działa na prawdziwym sprzęcie. Minusem korzystania z maszyny wirtualnej jest mniejsza wydajność niż w przypadku sprzętu rzeczywistego. Instalacja sytemu operacyjnego na maszynie wirtualnej przebiega w taki sam sposób, jak w przypadku sprzętu fizycznego, dlatego bez obaw można testować różne ustawienia i sprawdzać nieznane systemy operacyjne, aby później ewentualnie bez większych problemów zainstalować na stałe na naszym komputerze. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które powinny być pomocne przy instalacji sytemu ubuntu. Ubuntu to obecnie najbardziej popularna desktopowa dystrybucja LINUX-a. Ubuntu powstało na bazie Debiana i jak większość dystrybucji LINUX-a jest systemem darmowym. Do instalacji Ubuntu na maszynie wirtualnej polecam użyć programu VirtualBox, jest to darmowy program rozwijany przez firmę ORACLE.
1
Na początku należy pobrać program VirtualBox ze strony producenta „http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads”.
2
Po pobraniu instalujemy program z domyślnymi ustawieniami i uruchamiamy go.
3
Po uruchomieniu programu z menu wybieramy „Maszyna” i klikamy „Nowa”. Pojawia się kreator tworzenia nowej maszyny wirtualnej.
4
Klikamy „Dalej”, w kolejnym oknie wpisujemy nazwę maszyny wirtualnej, w polu „Typ systemu operacyjnego” wybieramy System operacyjny „LINUX”, Wersja „Ubuntu”, wybieramy wielkość pamięci, która ma być przydzielona maszynie wirtualnej, następnie zaznaczamy „Stwórz nowy wirtualny dysk twardy” i klikamy dalej. Pojawia się kreator tworzenia nowego dysku.
5
Klikamy „Dalej”, zaznaczamy „Dynamicznie rozszerzany obraz”, klikamy „Dalej”, w polu „Ścieżka” wybieramy, gdzie ma być zapisany dysk twardy, a w polu „Rozmiar” wybieramy maksymalny rozmiar wirtualnego dysku twardego, klikamy „Dalej”, „Zakończ” i jeszcze raz „Zakończ”. Maszyna wirtualna jest już gotowa do uruchomienia i można przejść do instalacji.
6
Uruchamiamy maszynę wirtualną, która została stworzona wcześniej dwukrotnie na nią klikając, pojawi się asystent pierwszego uruchomienia wybieramy „Źródło nośnika” (wybieramy napęd, z którego będziemy instalować Ubuntu) i klikamy „Zakończ”.
7
Przechodzimy do instalacji systemu. Wybieramy język instalacji i wybieramy „Instalacja Ubuntu”.
8
Po chwili pojawi się wybór języka klikamy „Dalej”, wybieramy miasto „Warsaw” i klikamy „Dalej”, wybieramy układ klawiatury i klikamy „Dalej”.
9
W oknie „Przygotowanie miejsca na dysku” pozostawiamy ustawienia domyślne i klikamy „Dalej”. W następnym oknie wprowadzamy swoje dane, hasło i nazwę komputera, klikamy „Dalej”, na końcu klikamy „Zainstaluj”. Instalator rozpocznie swoją pracę i przejdzie do instalacji sytemu (może to zająć kilkanaście minut).
10
Po zakończeniu instalacji komputer zostanie uruchomiony ponownie, a system jest gotowy do testowania. Należy pamiętać, że na maszynie wirtualnej nie poznamy prawdziwych możliwości systemu (chodzi głównie o szybkość, sprawność i ustawienia grafiki).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Instalacja Ubuntu z pendrive'a
Ubuntu Linux
Instalacja KDE w Ubuntu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane