Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Linux > Jak zainstalować ubuntu na maszynie wirtualnej?

Jak zainstalować ubuntu na maszynie wirtualnej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Maszyna wirtualna jest idealna do testowania nieznanych programów czy systemów operacyjnych. Wszystkie odwołania programu uruchomionego w maszynie wirtualnej są przenoszone wprost do sprzętu dlatego program uruchomiony w maszynie wirtualnej „myśli”, że działa na prawdziwym sprzęcie. Minusem korzystania z maszyny wirtualnej jest mniejsza wydajność niż w przypadku sprzętu rzeczywistego. Instalacja sytemu operacyjnego na maszynie wirtualnej przebiega w taki sam sposób jak w przypadku sprzętu fizycznego dlatego bez obaw można testować różne ustawienia i sprawdzać nieznane systemy operacyjne, aby później ewentualnie bez większych problemów zainstalować na stałe na naszym komputerze. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które powinny być pomocne przy instalacji sytemu ubuntu. Ubuntu jest to obecnie najbardziej popularna desktopowa dystrybucja LINUX-a. Ubuntu powstało na bazie Debiana i jak większość dystrybucji LINUX-a jest systemem darmowym. Do instalacji Ubuntu na maszynie wirtualnej polecam użyć programu VirtualBox, jest to darmowy program rozwijany przez firmę ORACLE.
1

Na początku należy pobrać program VirtualBox ze strony producenta „http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads”.

2
Po pobraniu instalujemy program z domyślnymi ustawieniami i uruchamiamy go.
3
Po uruchomieniu programu z menu wybieramy „Maszyna” i klikamy „Nowa”. Pojawia się kreator tworzenia nowej maszyny wirtualnej.
4
Klikamy „Dalej”, w kolejnym oknie wpisujemy nazwę maszyny wirtualnej, w polu „Typ systemu operacyjnego” wybieramy System operacyjny „LINUX”, Wersja „Ubuntu”, wybieramy wielkość pamięci, która ma być przydzielona maszynie wirtualnej, następnie zaznaczamy „Stwórz nowy wirtualny dysk twardy” i klikamy dalej. Pojawia się kreator tworzenia nowego dysku.
5
Klikamy „Dalej”, zaznaczamy „Dynamicznie rozszerzany obraz”, klikamy „Dalej”, w polu „Ścieżka” wybieramy gdzie ma być zapisany dysk twardy, a w polu „Rozmiar” wybieramy maksymalny rozmiar wirtualnego dysku twardego, klikamy „Dalej”, „Zakończ” i jeszcze raz „Zakończ”. Maszyna wirtualna jest już gotowa do uruchomienia i można przejść do instalacji.
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę do Worda?
Jak zainstalować czcionkę XP / Vista / Windows 7?
Jak przeinstalować Windows XP?
6
Uruchamiamy maszynę wirtualną, która została stworzona wcześniej dwukrotnie na nią klikając, pojawi się asystent pierwszego uruchomienia wybieramy „Źródło nośnika” (wybieramy napęd z którego będziemy instalować Ubuntu) i klikamy „Zakończ”.
7
Przechodzimy do instalacji systemu. Wybieramy język instalacji i wybieramy „Instalacja Ubuntu”.
8
Po chwili pojawi się wybór języka klikamy „Dalej”, wybieramy miasto „Warsaw” i klikamy „Dalej”, wybieramy układ klawiatury i klikamy „Dalej”.
9
W oknie „Przygotowanie miejsca na dysku” pozostawiamy ustawienia domyślne i klikamy „Dalej”. W następnym oknie wprowadzamy swoje dane, hasło i nazwę komputera, klikamy „Dalej”, na końcu klikamy „Zainstaluj”. Instalator rozpocznie swoją pracę i przejdzie do instalacji sytemu (może to zająć kilkanaście minut).
10
Po zakończeniu instalacji komputer zostanie uruchomiony ponownie, a system jest gotowy do testowania. Należy pamiętać, że na maszynie wirtualnej nie poznamy prawdziwych możliwości systemu (chodzi głównie o szybkość, sprawność i ustawienia grafiki).
 4.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować możesz spróbować instalatora wubi. Jest to instalator Ubuntu...
Instalacja ubuntu wewnątrz Windows
Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt