Jak zmienić literę dysku?

TomekL - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajduje się opis, w jaki sposób zmienić literę dysku w systemie Windows XP/ Vista/ 7 przy użyciu narzędzia do zarządzania dyskami. W bardzo łatwy sposób można zmienić literę partycji dysku twardego, napędu CD/DVD czy każdego innego urządzenia przenośnego. Do dysków można przypisać litery od A do Z, litery A i B są zarezerwowane dla stacji dyskietek. Jeśli w komputerze nie ma zainstalowanej stacji dyskietek, litery te można przypisać do urządzeń przenośnych. Litery od C do Z wykorzystuje się do dysków twardych i napędów CD/DVD.
1
Aby zmienić literę dysku kliknij kolejno:

Dla Windows XP: Start -> Panel sterowania -> Wydajność i konserwacja -> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows Vista: Start -> Panel sterowania -> System i konserwacja-> Narzędzia administracyjne.

Dla Windows 7: Start -> Panel Sterowania -> System i zabezpieczenia -> Narzędzia administracyjne.
2
Kliknij dwukrotnie „Zarządzanie komputerem”, rozwiń „Magazyn” i kliknij na „Zarządzanie dyskami”.
3
Prawym przyciskiem myszy kliknij na dysk, którego literę chcesz zmienić i wybierz „Zmień literę dysku i ścieżki…”
4
Kliknij „Zmień…” i wybierz literę, którą chcesz przypisać wybranemu dyskowi i kliknij „OK”.
?

Wskazówki
* Systemowe narzędzie do zarządzania dyskami nie daje możliwości zmiany litery dysku systemowego i rozruchowego.

Powiązane porady

pamięć wirtualna - ustawienia
czyszczenie rejestru
tryb awaryjny

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

jan
30.09.2016
nie dziala "system nie moze zmodyfikowac litery dysku woluminu systemowego lub rozruchowego"
Czyli nawet partycji e na f nie zmieni bo ten sam dysk.