Jak zamontować obraz płyty?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Obraz płyty można między innymi wykorzystywać, aby oszczędzać oryginalny nośnik, ułatwiają wyminę plików za pomocą internetu. Obraz płyty jest idealną kopią swojego oryginalnego nośnika najczęściej zapisany w postaci jednego pliku, można go przechowywać na dysku twardym i montować w wirtualnym napędzie. Wirtualny napęd tworzony jest przez specjalny program i mimo, że pliki znajdują się na dysku, to komputer myśli, że płyta znajduje się w napędzie optycznym. Obraz płyty zamontowany w wirtualnym napędzie zachowuje taką samą funkcjonalność jak fizyczny nośnik, dlatego w łatwy sposób można stworzyć kopie zapasowe ulubionych gier, czy filmów i uruchamiać je z dysku twardego. Istnieje wiele programów służących do tworzenia wirtualnych napędów, a jednym z najpopularniejszych jest DAEMON Tools. Program jest darmowy i obsługuje wszystkie najpopularniejsze pliki obrazów. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak zamontować obraz płyty w wirtualnym napędzie za pomocą programu DAEMON Tools.
1
Pobieramy program DAEMON Tools i instalujemy go na komputerze(Instalator może poprosić o ponowne uruchomienie komputera).
2
Po zakończeniu instalacji program uruchomi się w tle. Ikona programu jest w zasobniku systemowym tzw. try (znajduje się z prawej strony na pasku zadań).
3
Aby określić liczbę napędów wirtualnych, klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę programu i wybieramy „Wirtualny CD/DVD-ROM”. W rozwiniętym menu można określić liczbę wirtualnych napędów lub całkowicie je wyłączyć.
4
Aby zamontować obraz klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę programu i wybieramy „Wirtualny CD/DVD-ROM”, wybieramy wirtualny napęd do, którego chcemy zamontować obraz i wybieramy „Zamontuj obraz”.
5
Pojawi się okno w, którym wybieramy obraz do zamontowania. Obraz jest już zamontowany.
6
Aby odmontować obraz z wirtualnego napędu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę programu i wybieramy „Wirtualny CD/DVD-ROM” , wybieramy wirtualny napęd z, którego chcemy odmontować obraz i wybieramy „Odmontuj obraz”.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane