stopy

Jak usunąć odciski?

ManianaManiana - specjalista Tipy.pl
stopy
1 z 7
Odciski na stopach powstają głównie w miejscach, gdzie stopa narażona jest na największy nacisk na podłoże. A więc często jest to "poduszka" stopy, śródstopie, rzadko pięta. Mówimy tu od bolesnych punktach, zazwyczaj wielkości groszku, pozostających w większości pod skórą i powodujących szczególny dyskomfort, a czasem nawet ból. Poniżej podaję kilka sposobów usuwania tych odcisków.
P

* Środka do usuwania odcisków,
* Pumeksu,
* Polerki do stóp,
* Przyborów do paznokci,
* Krem lub puder do stóp,
* Wkładki do stóp z odciskami.

1
sposoby na odciski - 1
Na umyte stopy wcieraj krem zawierający masło kakaowe, krem z witaminą A lub lanoliną. Pomoże on zmiękczyć stopy i odciski, a nawet rozmiękczy je na tyle, że nie będą bolesne i niemal znikną.
2
sposoby na odciski - 2
Aby zmniejszyć dolegliwości podczas chodzenia, naklejaj na odciski specjalne plastry - te lecznicze, ze specjalnym otworem napełnionym substancją usuwającą odcisk (plaster śląski) lub te ochronne, z miękkim bawełnianym opatrunkiem.
3
sposoby na odciski - 3
Mocz stopy w ciepłej wodzie z mydłem przez około 15 minut, potem ścieraj pumeksem miejsca z odciskami. Pumeks pomoże zetrzeć dużą ilość naskórka nagromadzonego na odcisku.
4
sposoby na odciski - 4
Na zatwardziałe, długo hodowane odciski proponuję płyn do ich usuwania, dostępny w aptekach lub plastry z kwasem salicylowym o 40% stężeniu.
5
sposoby na odciski - 5
Jeżeli odciski utrudniają ci chodzenie, kup w aptece specjalne poduszeczki na odciski z otworem, który dopasowujesz do odcisku, by chodząc nie odczuwać bólu. Najbardziej popularne poduszeczki mają kształt podkowy, ale zapytaj o wszystkie modele, by wybrać najlepiej dopasowany do twoich potrzeb.
6
sposoby na odciski - 6
Nie ubieraj obcisłych butów, ani tych na wysokim obcasie. Odciski są w nich narażone na dodatkowe obciążenia, a ty będziesz odczuwać większy dyskomfort.
!

Uwaga!

  • Nigdy nie wycinaj odcisków nożyczkami lub innym ostrym narzędziem.
  • Jeżeli stosowanie którejkolwiek z przedstawionych metod spowoduje ból, pieczenie, zaczerwienienie lub inne niepożądane reakcje skóry, należy skonsultować z lekarzem.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

krótkie tipsy
ściąganie paznokci akrylowych
zadbane skórki

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

Ola
18.01.2017
Na odciski najlepszy podolog, probowałam juz wielu nawet naturalnych składników jak np tarcie czosnkiem, plastry tez nic nie pomagały, jak doszło do tego ze nie mogłam prawie chodzic stwierdziłam ze pojde do specjalisty.Polecam ''centrum stopy'' juz na pierwszej wizycie odcisk został usunięty w całości. Bardzo jestem zadowolona i kazdemu polecam
darek.kowalski16
10.08.2016
trzymajcie super sposób na odciski https://stopodciskom.wordpress.com
naprawde mozna to zrobic samemu w domu :)
rubi
11.04.2016
Mi pomogła zwykła kreda jaką pisze się w szkole. Jak tylko często możesz pocieraj kredą odcisk . Nawet nie zauważysz jak szybko zniknie.
MarianW
18.03.2016
W tekście wprawdzie przestrzegają przed używaniem ostrych narzędzi, ale praktykowany przeze mnie sposób uważam za bezpieczny i co najważniejsze skuteczny. Wykorzystuję wiertło do metali, które dezynfekuję spirytusem i ręką (nie wiertarką!) zdzieram taką warstewkę czopa odcisku przy której jeszcze nie czuję bólu. Na środku zaczynam mniejszym wiertłem, potem poprawiam już tylko nieco mniejszym od średnicy odcisku. Przynosi to znaczącą ulgę i pozwala skórze wypychać pozostałą część czopa ku górze. Kiedy dolegliwości bólowe nawracają, zabiegi powtarzam, ale cały czas stosuję kremy zmiękczające naskórek. Po kilku zabiegach udawało mi się odciski usunąć. Nie byłem nigdy u podologa, ale zapewne zabieg specjalisty polega na podobnym działaniu, może dzięki miejscowemu znieczuleniu może odważniej usuwać sam odcisk.
bleee
04.08.2015
czy interia mu si ciągle obrzydzać pierwszą stronę zdjęciami czyichś śmierdzących gir? najgorszy portal, naprawdę
Andrzej
04.08.2015
Ja robię to tak. Moczę stopy w wodzie z nadmanganianem potasu przez około 30-40- minut.. Potem stopę myję szarym mydłem a na koniec czyszczę pumeksem. Efekt natychmiastowy. Polecam innym.
lekko wkur-iony
29.06.2015
Odciski na stopach są kompatybilne z uciskiem na mózg . Coś w tym musi być skoro kobiety na to cierpią w znacznej mierze !!!
Abby
29.06.2015
Mowia ze glupota nie boli...a szkoda. Za rady z pumeksem nigdy wiecej nie wejde na tipy.pl Jestescie zalosni. Nie dosc ze jedno zdanie na stronie i 200 reklam to jeszcze rady za jakie powinni was wsadzic za kraty. Wszak narazacie ludzkie zdrowie a zarazem zycie.
kika197
20.04.2015
pumeks to gigantyczne środowisko bakterii i grzybów.. można nabawić się grzybicy albo innych chorób
agnes
30.07.2014
Jak dla mnie to łatwiej wybrać się do podologa... Chociażby do poradni chorób stopy, byłam i pozbyłam się odcsików w 20 minut... A nie w dwa miesiące...