Przyjaźń

Jak rozpoznać przyjaźń?
AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl

Było już mnóstwo tekstów na temat złych relacji międzyludzkich, a ogólnie rzecz biorąc na temat wrogów i nieprzyjaciół, ale tak naprawdę ci ludzie nie zasługują na to, aby poświęcać im czas, dlatego też tym razem będzie o czymś zupełnie przeciwnym o osobach, które zasługują na miano prawdziwych przyjaciół, o ludziach wiernych i szczerych, o tym jak rozpoznać czy ludzie, którzy nas otaczają tacy właśnie są. Każdy z nas ma przynajmniej jednego przyjaciela. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu rozczarował się myśląc, że osoba, którą traktujemy jak przyjaciela nie jest godna naszego zaufania. Oto kilka sposobów by sprawdzić czy warto inwestować w znajomości, które mamy.
1
Cieszy się razem z tobą

Jeżeli odnosisz same sukcesy, masz wspaniałe małżeństwo (jesteś szczęśliwie zakochana) i możesz sobie pozwolić na zakup wszystkiego, co potrzebujesz możesz liczyć na to, że pojawi się wielu zazdrośników. Niemiłe komentarze i docinki pojawią się na pewno, szczególnie od ludzi, których znasz. Tylko prawdziwy przyjaciel będzie cieszył się z twojego powodzenia i będzie prawdziwie zainteresowany szczegółami twoich sukcesów. Prawdziwi przyjaciele zawsze trzymają za ciebie kciuki i są gotowi by w razie, czego pomóc nie licząc na nic w zamian.

2
Nie konkuruje z tobą

Przyjaźń jest więzią emocjonalną, a nie konkursem popularności. Gdy „przyjaciele” widzą twoje sukcesy, jako świetną okazję do świętowania i bycia wraz z tobą w centrum zainteresowania nie ma tu mowy o prawdziwej przyjaźni. Prawdziwy przyjaciel będzie z tobą w każdej sytuacji. Wiadomo, że życie niesie ze sobą różne doświadczenia nie tylko wygranej i laur, ale także te gorsze chwile, w których to właśnie prawdziwy przyjaciel potrafi sprawdzić się najlepiej.

3
Przyjaciółki
Szczery

Nie myl szczerości z brutalnością proszę. Próbuję zwrócić uwagę na to, że prawdziwy przyjaciel powinien być zawsze z tobą szczery i mówić to, co myśli naprawdę, a nie wyrażać swoje prywatne osądy na temat twojego postępowania czy sposobu bycia. Szczerość, na którą możemy liczyć od przyjaciela to również słowa krytyki, ale popartej odpowiednimi argumentami i powiedziane w odpowiedni sposób – przecież nie jesteśmy nieomylni. Dobrze jest mieć przyjaciela, który czasem sprowadzi na ziemię bądź wyleje na nas „kubeł zimnej wody”, co pomoże i zmotywuje do działania. Na pewno przyjacielem nie jest osoba, która ewidentnie próbuje ci wmówić, że jest ok. Np. koleżanka uparcie twierdząca, że świetnie wyglądasz w tej mini spódniczce licząc na nie miłe komentarze pod twoim adresem. Przyjacielem nie jest również osoba, która ma coś do powiedzenia tylko wtedy jak zrobisz coś źle i bez wyrzutów sumienia nie pozostawi na tobie suchej nitki.

4
Nie jest zaborczy

Niestety nie tylko w związku kobiety i mężczyzny może okazać się, że jedna ze stron jest bardzo zaborcza. Osoba uważająca się za twojego przyjaciela również może wykazywać takie cechy, ale czy to prawdziwy przyjaciel? Wszystkie decyzje, jakie podejmujesz muszą być skonsultowane z „przyjacielem”. Nic nie możesz zrobić bez jego wiedzy, a nie daj boże chcesz się spotkać z innymi znajomymi. To nie są przesłanki prawdziwej przyjaźni. Prawdziwy przyjaciel akceptuje cię, to, co robisz i co myślisz. Nie ogranicza, nie prawi kazań chyba, że ma ku temu poważne podstawy. Przyjaźń jest związkiem partnerskim, w którym każda ze stron może na siebie liczyć.

5
Gotowy do pomocy

W przyjaźni nie liczy się tylko rozrywka i świetna zabawa. Prawdziwi przyjaciele mogą na siebie liczyć w każdym momencie. Zarówno ty możesz polegać na przyjacielu w trudnej sytuacji, jak on na tobie. Czy chodzi o wsparcie emocjonalne, pomoc fizyczną czy materialną wiesz, do kogo się zwrócić i masz pewność, że ta druga strona nie pozostanie obojętna?

6
Rozmowa z przyjaciółką
Zawsze możesz się wygadać

Nie możesz skupiać się na ciągłym gadaniu, ale w momencie, kiedy coś ważnego leży ci na sercu możesz liczyć, że prawdziwy przyjaciel wysłucha cię do końca. Nie ważne, jakiej rangi jest ten problem, ważne, że przyjaciel wie, że dla ciebie to jest ważne i nawet, kiedy zanudzisz go na „śmierć” wytrwa do końca.

7
Potrafi się dostosować

Najwięcej przyjaciół, czy znajomych mamy jeszcze w szkole, ponieważ w dzieciństwie właśnie z nimi spędzamy najwięcej czasu. Zabawy i spotkania z kolegami czy koleżankami pochłaniają najwięcej naszego czasu. Niewiele jednak z tych znajomości przetrwa próbę czasu, pewnie głównym powodem jest to, że się zmieniamy i zmienia się również nasze otoczenie. Z drugiej zaś strony taka próba czasu może zweryfikować prawdziwych przyjaciół. Ważne jest, aby pielęgnować znajomość, rozmawiać, interesować się drugą osobą po to by przyjaźń dojrzewała razem z nami. Przyjaciele wcale nie muszą być do siebie podobni i nie muszą mieć na wszystko takich samych poglądów ważne by się akceptowali i starali zrozumieć. Dobrym przykładem jest serial „sex w wielkim mieści” mimo różnorodności charakterów cztery wspaniałe przyjaciółki zawsze znajdą czas by się wspólnie spotkać i żadna z nich nie pozostaje sobie obojętna.

?

Wskazówki
* Mam nadzieję, że już wiesz, kto jest twoim prawdziwym przyjacielem a kto tylko się pod niego podszywa.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane