Kłótnia z partnerem

Jak nie kłócić się z chłopakiem?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Jestem w cudownym związku z mężczyzną, który jest jednocześnie moim przyjacielem, lecz niestety dochodzi między nami do częstych awantur, a wtedy kłócimy się jak przysłowiowy pies z kotem. Zawsze kłócimy się o jakieś drobiazgi a jak pojawia się większy problem to potrafimy omówić go na spokojnie. Te drobne rzeczy wynikające z codziennego życia we dwoje potrafią wytrącić nas z równowagi. Cały czas pracuję nad tym i chciałabym się poprawić, bo wiem, że wiele z tych kłótni sama prowokuję. Oto kilka porad jak się nie kłócić z chłopakiem czy mężem.
1
Słuchaj

Umiejętność słuchania jest bardzo ważna. Musisz pozwolić partnerowi wygadać. Niech dowie się, co jest powodem jego danego zachowania. Wysłuchaj do końca nie przerywając mu mimo tego, że może cię wkurzać to, co właśnie mówi. Na pewno ma też swoje racje i sensowne argumenty.

2
Nie obrażaj

Jedną z rzeczy, która najczęściej się dzieje w czasie sprzeczki z partnerem jest obrażanie. Nigdy przenigdy tego nie rób nawet jak ci się wydaje, że robisz to w najdelikatniejszy sposób, na jaki cię właśnie stać. Nie ulegaj zbyt emocjom, bo właśnie wtedy przykre słowa skierowane do drugiej osoby przychodzą najłatwiej. Czasem możesz powiedzieć za dużo, ale chodzi przede wszystkim o to, że takie obraźliwe słowa powodują, że główny powód awantury schodzi na dalszy plan i w rezultacie nie zostaje rozwiązany.

3
Znajdź prawdziwy problem

Możesz się spierać o to, kto miał wczoraj wynieść śmieci, czyja kolej na mycie naczyń, czy możesz mieć znów pretensje o to, że zapomniał o obiedzie, który mieliście zjeść u twoich rodziców. Ciągłe awantury o takie drobiazgi mogą spowodować, że partner zacznie traktować to, jako rutynowe działanie i w konsekwencji nic sobie z tego nie będzie robił. Może problem tkwi gdzieś indziej. Może jest poważniejszy. Myślę, że warto to sprawdzić, aby na przyszłość unikać kłótni o codzienne sprawy.

4
Nie masz zawsze racji

Wydaje ci się, że zawsze masz rację. Co prawda wysłuchasz do końca, ale podsumujesz swoimi „właściwymi” argumentami. Wiele osób tak ma, że słucha drugiej osoby, a w myślach powtarza swoje przekonania. Musisz uświadomić sobie, że nie ma ludzi nieomylnych i ty też do nich należysz. Oczywiście są sytuację, kiedy prawda leży po twojej stronie, ale wiedz, że czasem też możesz się mylić. To nie wstyd przyznać drugiej osobie rację.

5
Odpuść czasem

O niektóre rzeczy po prostu nie warto walczyć. Odpuść i nie zwracaj uwagi na wszystko dookoła, po co obydwoje macie się stresować na każdym kroku. Zaakceptuj pewne rzeczy, ty też nie jesteś idealna i nie robisz wszystkiego najlepiej.

6
Dajcie sobie więcej przestrzeni

Spędzacie ze sobą mnóstwo czasu, na każdym kroku wchodzicie sobie w drogę – może warto od siebie troszkę odpocząć. Nie mówię o tym żebyście się rozstawali, po prostu niech każde z was zajmie się czymś innym, najlepiej w innym pomieszczeniu. Jak zaczynają się gromadzić nad wami czarne chmury i wszystko mówi, że zaraz posypią się pioruny lepiej rozładować to napięcie i np. wyjść na krótki spacer. Zawsze lepiej przemyśleć temat na spokojnie i wrócić do niego już bez dużej dawki negatywnych emocji.

7
Bądź wdzięczna

Przede wszystkim trzeba czasem okazywać wdzięczność partnerowi. Świadomość, że druga osoba potrafi nas docenić, a nie tylko mieć pretensje i wypominać pomoże w wyważeniu sytuacji, gdy dojdzie do kolejnej awantury. Pamiętaj, że kochasz osobę, z którą jesteś i bardzo ci na niej zależy, że nie warto doprowadzić do rozstania przez rzeczy, które można jeszcze naprawić.

8
Kompromis

Każdy związek czerpie korzyści z kompromisu. Czasami po prostu trzeba wiedzieć, kiedy na niego pójść. Nie zawsze musi być tak jak ty chcesz i nie zawsze jak chce twój partner. W trudnych sytuacjach najlepiej pójść na kompromis i „spotkać” się gdzieś po środku. W miejscu, w którym będziecie obydwoje zadowoleni.

?

Wskazówki
* Jeżeli związek jest wart tego, by o niego walczyć, można posłużyć się wieloma sposobami by w nim wytrwać i by był naprawdę udany. Najważniejszą rzeczą, którą należy pamiętać to to jak ważny jest dla nas związek. A jak ty radzisz sobie z kłótniami z partnerem?

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lola
04.05.2015
Ja np jak się kloce z chlopakiem pisze mu napisz potem no i pisze po kilku godz i przeprasza ktores i jest git