Portret blond dziewczynki

Jak fotografować portret?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Poniżej znajdziesz kilka porad dotyczących robienia zdjęć portretowych. Podążając według nich nie będziesz mieć najmniejszego problemu z wykonaniem dobrego zdjęcia.
1
Pracuj na swój sposób w każdej sytuacji. Jeśli zauważysz coś interesującego, nie zadowalaj się ogólnym zdjęciem. Pomyśl nad istotą obiektu, czy osoby, którą fotografujesz, zbliżając się coraz bardziej, do momentu kiedy zostanie odizolowana, aż będzie można wykonać zdjęcie. Nie krępuj się. Ludzie zazwyczaj lubią się obnosić z tym co wychodzi im dobrze.
2
Jeśli na zdjęciu znajdują się również inne przedmioty, uważaj aby nie odwrócić uwagi od Twojego głównego obiektu.
3
Za każdym razem patrz dokładnie przez wizjer aparatu. Zwróć uwagę na wszelkie przedmioty znajdujące się w kadrze, na linie prowadzące, czyli na wszystko co może dodać dynamiki do zdjęcia. Fotografie są dwuwymiarowe, jednak można im nadać wrażenia trójwymiarowości.
4
Jeśli nie posiadasz statywu, a chcesz robić zdjęcia z długim naświetlaniem użyj torby na aparat jako podstawy. W takim wypadku ustaw również samowyzwalacz aby uniknąć poruszenia.
5
Nie rób zdjęć wyłącznie na stojąco, pamiętaj, że możesz delikatnie zmienić perspektywę kucając, siadając, nawet leżąc.
6
Znajdź mały przedmiot odbijający światło, który nada blasku obiektowi.
7
W przypadku korzystania z automatycznej lampy błyskowej, odsuń obiekt z dala od ścian, aby uniknąć cieni.
8
Odrobina lekkiego żelu pomarańczowego nałożonego na lampę może ocieplić światło dzięki temu będzie bardziej przyjemne.
9
Wykaż się cierpliwością. Uliczna sceneria zmienia się w każdej milisekundzie. Znajdź swoje miejsce, usiądź wygodnie i czekaj, aż sceneria ułoży się w idealną.
10
Podczas fotografowania ludzi i zwierząt, obserwuj dokładnie ich zachowanie i zastanów się w jaki sposób mogą wyrazić istotę ich związku.
11
Obserwuj otoczenie przez wizjer aparatu w celu wyłapania pewnych wzorów.
12
Portrety ludzi należących do innych kultur muszą ukazywać ich egzotyczną naturę i jednocześnie naszą ludzką wspólnotę.
13
Jeśli podróżujesz w obcym kraju, naucz się chociaż kilku zwrotów w lokalnym języku. Dzięki temu Twoje doświadczenia się umocnią.
14
Ćwicz w swojej okolicy. Idź na ulicę i zrób kilka zdjęć samochodom, za pomocą różnych opcji.
15
Podczas wykonywania portretów na łonie natury, poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się, na czym tak naprawdę naszym obiektom zależy i pozwól im to wyrazić.
16
Jeśli jesteś w nieznanym Ci dotąd miejscu, obserwuj dokładnie otoczenie. Postaraj się znaleźć sposób na włączenie go do swojej kompozycji.
17
Pamiętaj aby być ostrożnym podczas fotografowania grupy obiektów za pomocą obiektywu szerokokątnego. Ludzie znajdujący się na krawędziach kadru mogą ulec zniekształceniu.
18
Jeśli dzieci chcą popatrzeć przez wizjer, pozwól im. Będą bardziej zrelaksowane i skore do współpracy. Uważaj jednak na odbicia palców na obiektywie.
19
Jeśli dzieci się bawią w berka, ustaw sprzęt w pobliżu i czekaj aż pojawią się w kadrze.
20
Aby uniknąć bycia zbyt anatomicznym podczas fotografowania człowieka, użyj niskiej opcji skupienia (focusowania) lub delikatnie rozmyj zdjęcie.
21
Kiedy pracujesz w domach lub biurach, weź ze sobą małą ilość narzędzi, aby nie zniszczyły efektu.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane