Makaron domowej roboty

Jak zrobić makaron?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Możecie wierzyć lub nie, ale nie ma nic lepszego niż makaron domowej roboty. Sposób zaproponowany przeze mnie jest wbrew pozorom bardzo prosty i nie wymaga wiele wysiłku. Będziecie zaskoczeni jego niesamowitym smakiem, który sprawi, że już nigdy nie powrócicie do kupnych makaronów. Jest bardzo delikatny i wyjątkowo smaczny. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam, w jego przygotowaniu. Takiego makaronu z pewnością nie kupisz w najlepszym sklepie!
P

* 4 jajka (najlepiej ekologiczne o numerze "0")
* 1/4 łyżeczki (szczypta) soli
* 2 łyżki oliwy z oliwek (ponownie najlepszej jakości)
* 1 i 3/4 zwykłej mąki
* 1/4 szklanki mąki pszennej razowej

1
Jajka ubite z solą i oliwą
Weź dużą miskę, ubij w niej jajka i wymieszaj z oliwą oraz solą.
2
Zmieszana mąka
Weź kolejną miskę i wymieszaj w niej dwa rodzaje mąki.
3
Mąka z jajkami
Do miski z jajkami dodaj powoli 1/3 mieszaniny mąki. Wymieszaj dokładnie widelcem, aż znikną grudki.
4
Dodaj kolejną 1/3 mieszaniny mąki do jajek. Ciasto powinno stać się lepkie.
5
Wsyp powoli resztę mąki i mieszaj dokładnie, aż wszystkie składniki się dobrze złączą i nie będą niewiarygodnie lepkie. Jeśli jest duża wilgoć w powietrzu użyj większej ilości mąki, ponieważ czasem nie należy lekceważyć pogody przy niektórych przepisach.
6
Ciasto uformowane w kulę
Umieść ciasto na delikatnie pokrytej mąką powierzchni i ugniataj przez ok. 5 minut. Uformuj ciasto na kulkę i owiń w folię. Pozostaw tak na 15-30 minut.
7
Wałkowanie ciasta
Rozwałkuj ciasto, następnie odwracaj je co 45 stopni w jedną stronę, po każdym rozwałkowaniu, aby utrzymać równomierną grubość ciasta.
8
Rozwałkowane ciasto
Rozwałkuj ciasto, tak aby miało ok. 3 mm grubości. Nie używaj do tego miarki, po prostu określ na oko.
9
Pozostaw ciasto na kolejne 10 minut. Jeśli powietrze jest tak wilgotne, że ciężko jest oddychać, pozostaw ciasto na trochę dłużej.
10
Cięcie ciasta
Chwyć za dolną część ciasta. Zegnij go o 1/4 ku górze. Następnie ponownie chwyć za dolną część ciasta i zegnij je ku górze. Powtarzaj czynność do końca. Może to trochę przypominać rolowanie ciasta, jednak w tym wypadku fałdy są płaskie.
11
Robienie makaronu
Za pomocą ostrego noża pokrój ciasto na paski o szerokości 5-10 mm.
12
Rozwiń paski i rozłóż na czymkolwiek co znajduje się w zasięgu Twojej ręki.
13
Pozostaw makaron do wyschnięcia. Na około 30-45 minut.
14
Garnek z wodą
Weź garnek i uzupełnij go wodą, dodaj soli i zagotuj.
15
Ugotuj makaron
Wrzuć makaron do gotującej się wody i sprawdź po 3 minutach. Świeży makaron nie musi się gotować tak długo jak ten kupiony w sklepie. Nie zapomnij go nim, gdyż za długo gotowany zamieni się w papkę.
16
Makaron domowej roboty
Odcedź makaron, nałóż na talerz i dodaj ulubionego sosu.
Smacznego!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Zioła do ryby
spaghetti bolognese
Stek w marynacie

Komentarze (0)

* Pola wymagane