obgryzanie paznokci

Jak przestać obgryzać paznokcie?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Obgryzanie paznokci, jest problemem wielu osób. Może ono być spowodowane stresem, jednak często robimy to również z nudów. Jakikolwiek powód jest przyczyną obgryzania paznokci dłoń wygląda nieestetycznie, paznokcie stają się coraz mniejsze a poza tym często obgryzaniu paznokci towarzyszy ból. Poniżej znajdziesz instrukcję, która może pomóc w zaprzestaniu obgryzania paznokci.
P

* Mydło,
* Zmywacz do paznokci,
* Lakier przeciw obgryzaniu paznokci,
* Utwardzacz do paznokci,
* Pilniczek,

1
Kup preparat mający zapobiegać obgryzaniu paznokci. Im bardziej nieprzyjemny smak tym lepiej.
2
Codziennie rano myj ręce wodą z mydłem i dokładnie wycieraj.
3
Następnie smaruj paznokcie zakupionym preparatem. Nakładaj go również na skórki, oraz na opuszkę palca.
4
Podczas dnia nakładaj preparat po każdym myciu rąk.
5
Nakładaj preparat również przed położeniem się spać.
6
W międzyczasie dokładnie spiłuj paznokcie jeżeli udało im się odrosnąć. Dbaj o ich ładny wygląd. Nakładaj utwardzacz na paznokcie.
7
Jeśli należysz do płci pięknej możesz zrobić sobie tipsy. Z racji że twoja paznokcie będą niedostępne oduczysz się ich obgryzania.
8
obgryzone paznokcie
Jeśli nie oduczysz się obgryzania paznokci będą one wyglądać tak jak obok na zdjęciu. Czy chcesz tego? Myślę że nie. Weź się zatem w garść i rzuć niezdrowy nawyk obgryzania paznokci.
?

Wskazówki
* Staraj się mieć pod ręką coś do gryzienia jeśli masz silny odruch, aby nie gryźć paznokci,
* Staraj się mieć zajęte ręce, aby nie móc ich wkładać od ust,
* Jeżeli oglądasz film, załóż na dłonie rękawiczki, wówczas nie będziesz mieć możliwości obgryzania, a tym samym musisz sobie powtarzać w podświadomości, ze nie będę obgryzać.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

marteek
12.04.2015
Pomaga malowanie zwykłym lakierem. Przecież każdy chce mieć ładny manicure, a nie uszczerbiony lakier :)
Camaro
11.09.2014
Podczas czytania artykułu cały czas obgryzałem paznokcie...
A ten sposób z lakierem to trochę nie bardzo dla chłopaków. Może będę musiał spróbować z rękawiczką jak siedzę przed kompem...
ela....
08.09.2014
Chcialam sie z Wami podzielic moim sukcesem. Od 13-go roku zycia obgryzalam paznokcie. Z wiekiem lat dorastalam. Piekna dziewczyna, ubrana jak modelka tylko paznokcie...byly tak krotkie, ze nawet ich nie bylo widac. Probowalam wszystkiego. Gdy je troche zapuscilam - wciaz bylo to samo. Wiele ludzi zwracalo mi uwage, robilam sie tylko czerwona na twarzy i dalej bylo to samo. Niedawno pol roku temu, jechalam pociagiem do mojej serdecznej przyjaciolki (Jedna stacja ktora trwa 6 minut) naprzeciwko mnie siedzialy cztery piekne mlode dziewczyny i kazda z nich miala piekne pomalowane paznokcie a Ja trzymalam rece w kieszeni. Po powrocie powiedzialam sobie "KONIEC". Wyrzucilam wszystkie paznokcie sztuczne do kosza razem z klejami. Na dzien dzisiejszy czuje sie Dama. Na polkach w lazience mam piekne zestawy lakierow a niektore kolezanki mi zazdroszcza takich paznokci. Uwierzcie. Jestem teraz szczesliwa.
mala
29.11.2012
niestety mi tez nie pomaga, 30 lat gryze. Tipsy sa ale pogryzione, to jest okropne. Nie moge sobie z tym poradzic
Była obgryzaczka
03.08.2012
ja obgryzałam pzanokcie od malego i nie umiałam pzrestać(nawet specjalnie tipsy robiłam, zeby sie oduczyć), aż w 3 gimnazjum powiedziałam sobie DOŚĆ i sisałam powody dla których mam przstać obgryzać. i po prostu przestałam :) czasem jak chciałam obgryźć to przypominałam sobie jakis powód i sie jakos powszczymywałam, a żeby juz na pewno przestać zrobiłam sobie tipsy(rwnież dla tego ze szłam na wesele, a mimo wszystko miałam jeszcze krótkie, bo ślub był w czerwcu, a ja przestałam obgryzac na początku maja i miałam kilka wpadek 2, 3 paznokci nie umiałam zapuścić i zawsze obgryzałam). no cóż, teraz nie obgryzam od 4 miesiecy i wcale mnie nie kusi, ba, jak sie ma długie to dużo gorzej jest obgryźć niz krótkie, bo są twardsze. życzę powodzenia :)
ja
03.05.2012
fuj,jak mozna obgryzac paznokcie,jak dzieci.
pychotka
09.02.2012
a ja juz 25 lat obgryzam i nic nie pomaga , mialam juz z wiele razy tipsy a gdy kiedys je sciaglam pomalowalam ladnie lakierem to byly miekkie po tipsach , zaczely sie lamac i znow wrucilam do nawyku :(
z obgryzaniem -- nic nie dziala ale pomysle nad rekawiczkami to moze byc dobre i odrazu zadbam o dlonie gdy codziennie bede nosic rekawiczki buski :*
bb
06.02.2011
Ja już 40 lat obgryzam. Nic nie pomaga.
Doktorek
12.02.2010
Właśnie o to chodzi, żeby ten preparat nie był smaczny. Po pewnym czasie podczas podnoszenia dłoni do ust w mózgu zacznie się włączać czerwona lampka. Obgryzanie paznokci zacznie kojarzyć się nam z czymś nieprzyjemnym więc będziemy robić to coraz rzadziej i rzadziej, aż w końcu całkiem zaprzestaniemy.
Donata
27.01.2010
Do zrozpaczona daria: Postaraj się napisać jeszcze raz to pytanie ale jakoś tak w sposób bardziej zrozumiały bo w ogóle nie wiem o co ci chodzi. Pozdr