pielęgnacja ciała

Jak dbać o siebie?

Niekiedy trudno jest nam dokładnie określić w jaki sposób i w jakim czasie należy dbać o pewne części ciała. Dlatego zamieszczam harmonogram podstawowych czynności związanych z każdą częścią ciała i okresów po jakich następuje ich powtórna pielęgnacja.
1
pielęgnacja stóp
Zaczynamy od samego dołu...czyli stóp. Przede wszystkim musimy zwrócić tu uwagę na pięty i naskórek narastający na nich. Polecam pumeksy, z oczywistych powodów higienicznych te zużywające się. Kamienne pumeksy zbierają w sobie starty naskórek, a jego nagromadzenie na pumeksie jest naprawdę nieprzyjemnym widokiem. A więc chyba od czasu do czasu warto kupić zwykły pumeks? Zalecam również przeróżne tarki do stóp (można nabyć taką w Avonie). Jednakże kiedy to nie wystarcza, należy wybrać się do kosmetyczki, a ta poleci nam zabiegi odpowiednio związane z tym problemem. Dalszy ciąg działań to scrub. Wygładza i oczyszcza całą powierzchnię stóp. Nie możemy również zapomnieć o kremie, aby je nawilżać. W lecie (zwłaszcza dla kobiet przemieszczających się w butach typu adidasy) radzę używać dezodorantu, wystarczy zwykły, odświeżający. Talku do stóp nie odradzam, natomiast to już wyłącznie kwestia wyboru i upodobań.
2
zadbane nogi
Nogi - musimy pamiętać, aby je golić. Specjalnie do tego celu polecam żel lub piankę do golenia. Są one produkowane w różnych postaciach, do skóry wrażliwej lub zapobiegające odrostowi włosków na dłuższy czas. Jeśli chodzi o plastry z woskiem jest to dobre rozwiązanie tylko i wyłącznie na okres jakiejś podróży. Poza tym nogi należy konsekwentnie smarować balsamem lub masłem, aby były dobrze nawilżone. Można dodać im blasku używając olejku (np.z drobinkami złota) lub samoopalającego kremu.
3
pielęgnacja ud i pośladków
Pośladki i biodra to bardzo ważna rzecz u kobiety. Żeby utrzymać je w dobrej formie należy ćwiczyć, aczkolwiek pielęgnacja jest równie istotna. W tej chwili na rynku dostępnych jest mnóstwo produktów przeznaczonych do tego typu pielęgnacji. Warto zakupić sobie taki produkt, najlepiej postawić na droższy i lepszej marki, niż na tanią podróbę. Polecam nakładanie na pośladki rozgrzanych fusów kawy, które pobudzają krążenie sprawiając, że łatwiej spala się nam zbędne kilogramy. Takich preparatów używamy również na brzuch.
4
pielęgnacja dłoni
Martwy naskórek gromadzi się również na łokciach. Wtedy należy użyć peelingu, najlepiej gruboziarnistego. Łokcie również trzeba nawilżyć (najlepiej działa krem z kwasami AHA). O dłonie dbamy w inny sposób... musimy je odpowiednio nawilżać i odżywiać kremami i kąpielami w olejkach (ewentualnie w oliwce). Twarda skórka tworząca się tuż przy paznokciach zniknie, gdy użyjemy specjalnie do tego przeznaczonego peelingu.
5
pielęgnacja twarzy
Twarz i dekolt ... skóra na nich z wiekiem zaczyna wiotczeć, więc powinnyśmy ten proces osłabić lub opóźnić. Każda z pań, zależnie od wieku, kosmetyki dobiera sobie według własnych potrzeb. Jednakże nie możemy zapomnieć o niezbędniku:
- preparat do demakijażu (jeśli takowy jest potrzebny), bowiem oczyszczanie skóry (zwłaszcza w młodym wieku) jest bardzo istotne
- tonik
- krem (dostosowany do potrzeb)
- żel lub krem pod oczy (młodszym dziewczynom polecam to pierwsze). Starszym, dojrzałym paniom zalecam również wszelakie roll-ony.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

niechciane owłosienie sposoby
kształtny nos
ogórek na oczy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Taluniaa
02.09.2016
Bardzo dobry artykuł, właśnie czegoś takiego szukałam :)) 10/10
xyz
02.01.2016
slaby artykul napisany "od czapy". zgadzam sie z przedmowca
dalajlama
06.10.2015
temat rzeka...
artukul go nie wyczerpuje...