Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Zabiegi na twarz > Jak dbać o siebie?

Jak dbać o siebie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niekiedy trudno jest nam dokładnie określić w jaki sposób i w jakim czasie należy dbać o pewne części ciała. Dlatego zamieszczam harmonogram podstawowych czynności związanych z każdą częścią ciała i okresów po jakich następuje ich powtórna pielęgnacja.
1
pielęgnacja stóp
Zaczynamy od samego dołu...czyli stóp. Przede wszystkim musimy zwrócić tu uwagę na pięty i naskórek narastający na nich. Polecam pumeksy, z oczywistych powodów higienicznych te zużywające się. Kamienne pumeksy zbierają w sobie starty naskórek, a jego nagromadzenie na pumeksie jest naprawdę nieprzyjemnym widokiem. A więc chyba od czasu do czasu warto kupić zwykły pumeks? Zalecam również przeróżne tarki do stóp (można nabyć taką w Avonie). Jednakże kiedy to nie wystarcza, należy wybrać się do kosmetyczki, a ta poleci nam zabiegi odpowiednio związane z tym problemem. Dalszy ciąg działań to scrub. Wygładza i oczyszcza całą powierzchnię stóp. Nie możemy również zapomnieć o kremie, aby je nawilżać. W lecie (zwłaszcza dla kobiet przemieszczających się w butach typu adidasy) radzę używać dezodorantu, wystarczy zwykły, odświeżający. Talku do stóp nie odradzam, natomiast to już wyłącznie kwestia wyboru i upodobań.
2
zadbane nogi
Nogi - musimy pamiętać, aby je golić. Specjalnie do tego celu polecam żel lub piankę do golenia. Są one produkowane w różnych postaciach, do skóry wrażliwej lub zapobiegające odrostowi włosków na dłuższy czas. Jeśli chodzi o plastry z woskiem jest to dobre rozwiązanie tylko i wyłącznie na okres jakiejś podróży. Poza tym nogi należy konsekwentnie smarować balsamem lub masłem, aby były dobrze nawilżone. Można dodać im blasku używając olejku (np.z drobinkami złota) lub samoopalającego kremu.
Jak wyleczyć popękane pięty?
Jak zrobić cytrynową maseczkę na przebarwienia?
Jak pielęgnować zniszczone dłonie?
Jak dbać o paznokcie u rąk?
3
pielęgnacja ud i pośladków
Pośladki i biodra to bardzo ważna rzecz u kobiety. Żeby utrzymać je w dobrej formie należy ćwiczyć, aczkolwiek pielęgnacja jest równie istotna. W tej chwili na rynku dostępnych jest mnóstwo produktów przeznaczonych do tego typu pielęgnacji. Warto zakupić sobie taki produkt, najlepiej postawić na droższy i lepszej marki, niż na tanią podróbę. Polecam nakładanie na pośladki rozgrzanych fusów kawy, które pobudzają krążenie sprawiając, że łatwiej spala się nam zbędne kilogramy. Takich preparatów używamy również na brzuch.
4
pielęgnacja dłoni
Martwy naskórek gromadzi się również na łokciach. Wtedy należy użyć peelingu, najlepiej gruboziarnistego. Łokcie również trzeba nawilżyć (najlepiej działa krem z kwasami AHA). O dłonie dbamy w inny sposób... musimy je odpowiednio nawilżać i odżywiać kremami i kąpielami w olejkach (ewentualnie w oliwce). Twarda skórka tworząca się tuż przy paznokciach zniknie, gdy użyjemy specjalnie do tego przeznaczonego peelingu.
5
pielęgnacja twarzy
Twarz i dekolt ... skóra na nich z wiekiem zaczyna wiotczeć, więc powinnyśmy ten proces osłabić lub opóźnić. Każda z pań, zależnie od wieku, kosmetyki dobiera sobie według własnych potrzeb. Jednakże nie możemy zapomnieć o niezbędniku:
- preparat do demakijażu (jeśli takowy jest potrzebny), bowiem oczyszczanie skóry (zwłaszcza w młodym wieku) jest bardzo istotne
- tonik
- krem (dostosowany do potrzeb)
- żel lub krem pod oczy (młodszym dziewczynom polecam to pierwsze). Starszym, dojrzałym paniom zalecam również wszelakie roll-ony.
 2.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Taluniaa - 2016-09-02
Bardzo dobry artykuł, właśnie czegoś takiego szukałam :)) 10/10
xyz - 2016-01-02
slaby artykul napisany "od czapy". zgadzam sie z przedmowca
dalajlama - 2015-10-06
temat rzeka...
artukul go nie wyczerpuje...
 
Zauważyłaś, że twoja cera nie wygląda już tak dobrze jak kiedyś? Nie ma takiego blasku, i wciąż pojawiają się jakieś...
Jak poprawić wygląd cery?
Zauważyłaś, że twoja cera nie wygląda już tak dobrze jak kiedyś? Nie ma takiego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt