Jak zrobić księgę życzeń?

Księgi życzeń stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Nic w tym dziwnego, jest to upominek bardzo elegancki i ładny, a przy tym zrobiony własnoręcznie, więc prosto z serca. Taka księga wygląda bardzo efektownie i wcale nie wymaga aż tak wiele pracy, ani nieprzeciętnych zdolności, ponieważ używa się głównie gotowych ozdób. Wystarczy odrobina wyczucia. Jest to doskonały prezent na rocznicę, ślub lub pierwszą komunię.
P

* kilka zwykłych kartek A4 (ok. 10)
* kartka papieru wizytówkowego formatu A4
* drukarka
* ołówek
* złota farba w sprayu
* gotowe ozdoby (sztuczne kwiatki, biedronki, diamenciki itp.)
* zwykły klej do papieru
* klej płynny, hobbystyczny
* tektura w formacie A4

1
Zaczynamy pracę od złożenia wszystkich kartek bloków rysunkowych na pół. Pierwszą kartkę przyklejamy do tektury w ten sposób, że smarujemy klejem środek kartki (na zgięciu) i boki kartki robiąc jak najwęższą ścieżkę kleju. Środek doklejamy dokładnie na środku tektury, ale boki kartki już kilka milimetrów od boków tektury – tak aby całość nabrała kształtu otwartej, grubej księgi.
2
Kolejne kartki z bloku przyklejamy podobnie, za każdym razem nieco zwiększając wygięcie w górę. Przy kartce dziewiątej pozostawiamy nieprzyklejone rogi kartki. Nawijamy je wcześniej na ołówek i chwilę przytrzymujemy, a następnie używamy kleju, aby rulonik się trzymał. Dopiero tak ozdobioną kartkę przyklejamy do reszty księgi. Dokładnie tak samo postępujemy z dziesiątą kartką.
3
Ostatnią doklejoną do księgi kartką będzie ta z papieru wizytówkowego z wydrukowanymi życzeniami. Gotową kartkę przyklejamy tak jak poprzednie.
4
Teraz przechodzimy do najprzyjemniejszego etapu pracy, czyli ozdabiania naszej księgi. Przyszła pora na zastosowanie lejącego kleju. Polewamy nim kartki w miejscu, gdzie na siebie nachodzą tak, aby je ostatecznie dobrze skleić, pamiętajmy jednak aby z kleju tworzyć przy tym estetyczne szlaczki, ponieważ pozostanie on widoczny. Gdy nałożymy klej, możemy od razu przykleić do niego drobne elementy ozdobne: koraliki, małe kwiatki lub diamenciki.
5
Boki naszej księgi spryskujemy malowniczo złotą lub srebrną farbą w sprayu (te kolory są najefektowniejsze, ale można zastąpić je innymi).
Na koniec doklejamy pozostałe ozdoby. Najczęściej w jednym rogu księgi przykleja się motyw dominujący np. duży kwiat sztuczny, a resztę księgi przyozdabia się elementami do niego nawiązującymi.

Powiązane porady

prezent ślubny
kwiaty na ślub

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

arimor
02.05.2013
Księga życzeń to doskonały prezent dla znajomego artysty/artystki. Możecie przygotować taką księgę, wklejając do niej (chronologicznie) np, zdjęcia z wystawy tego artysty lub wycinki z gazet o nim/niej (jeśli oczywiście takie posiadacie). Będzie to początek wspaniałej księgi życzeń i osiągnięć, którą artysta będzie mógł uzupełniać w raz z nowymi sukcesami i wystawiać na każdym spotkaniu autorskim czy wystawie, aby widzowie, przyjaciele i inni artyści mogli wpisywać tam swoje pozdrowienia i gratulacje!