ad hoc

Jak skonfigurować sieć ad hoc?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Sieć ad hoc to tymczasowe połączenie typu komputer - komputer służące do bezpośredniej wymiany plików lub do grania w gry wieloosobowe. Sieć ad hoc jest siecią bezprzewodową dlatego do przyłączenia się do takiej sieci niezbędna jest karta sieci bezprzewodowej, ale do utworzenia sieci nie są potrzebne żadne kable. Stworzenie sieci ad hoc jest bardzo proste, a przyłączyć się do niej może każdy kto posiada bezprzewodową kartę sieciową. Sieć ad-hoc została zaprojektowana tak, aby stworzona sieć nie była za bardzo obciążona (między sobą komunikują się tylko dwa komputery). Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć własną sieć ad hoc i udostępniać pliki między komputerami za pomocą sieci bezprzewodowej.
1
Windows XP

  1. Kliknij kolejno Start -> Panel sterowania -> Połączenia sieciowe i internetowe -> Połączenia sieciowe.

  2. Prawym przyciskiem myszy kliknij napo łączenie sieci bezprzewodowej i wybierz „Właściwości”, w zakładce sieci bezprzewodowe w polu „Sieć preferowana” kliknij „Dodaj”. Wpisz nazwę sieci, wybierz sposób uwierzytelnienia (jeśli nie obawiasz się o to, że ktoś „nieproszony” przyłączy się do sieci wybierz „Otwarte”, a szyfrowanie danych „Wyłączone”, w prawym dolnym rogu zaznacz „To jest sieć komputer-komputer” i kliknij „OK”.

  3. Należy ustawić automatyczne przydzielanie adresów IP (adresy można przypisać ręcznie ale system może zrobić to za nas). Należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na połączenie sieci bezprzewodowej, wybierz „Właściwości”, w zakładce „Ogólne” kliknij na „Protokół internetowy (TCP/IP)” i kliknij „Właściwości”. W zakładce „Ogólne” zaznacz „Uzyskaj adres IP automatycznie” i „Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie”

  4. Wyświetl dostępne sieci bezprzewodowe i połącz się z utworzoną siecią. Teraz do tej sieci mogą podłączyć się inne komputery.

2
Windows Vista

  1. Należy ustawić automatyczne przypisywanie adresu IP (adresy można przypisać ręcznie). Kliknij kolejno Start -> Panel sterowania -> Sieć i Internet -> Centrum sieci i udostępniania i z menu bocznego wybierz „Zmień ustawienia karty sieciowej” kliknij prawym przyciskiem myszy na „Połączenie sieci bezprzewodowej” i wybierz „Właściwości”, zaznacz Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IP)” i kliknij „Właściwości”. ”. W zakładce „Ogólne” zaznacz „Uzyskaj adres IP automatycznie” i „Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie”, kliknij „OK” i „Zamknij”.

  2. Aby utworzyć sieć kliknij Start a następnie „Połącz z”, wybierz opcję „Skonfiguruj połączenie lub sieć”.

  3. Kliknij „Skonfiguruj sieć ad hoc (typu komputer- komputer)” kliknij „Dalej” i postępuj według instrukcji kreatora.

  4. Aby włączyć lub wyłączyć udostępnianie chronione hasłem kliknij: Start -> Panel Sterowania -> Sieć i Internet -> Centrum sieci i udostępniania. W polu „Udostępnianie i odnajdowanie” kliknij pozycję Włącz udostępnianie chronione hasłem lub jeśli chcesz wyłącz udostępnianie chronione hasłem, a następnie kliknij „Zastosuj”.

3

Windows 7

  2. Aby utworzyć sieć ad hoc kliknij kolejno Start -> Panel sterowania -> Sieć i Internet -> Centrum sieci i udostępniania -> Skonfiguruj nowe połączenie lub nową sieć.

  3. W kolejnym oknie wybierz „Skonfiguruj nową sieć ad hoc (typu komputer- komputer)”, kliknij „Dalej” i jeszcze raz „Dalej”, wpisz nazwę sieci i wybierz Typ zabezpieczeń. System Windows skonfiguruje sieć, po zakończeniu kliknij „Zamknij” .

  4. Sieć jest już gotowa i oczekuje aż inni użytkownicy podłączą się do niej.

  5. Aby włączyć lub wyłączyć udostępnianie chronione hasłem kliknij: Start -> Panel Sterowania -> Sieć i Internet -> Centrum sieci i udostępniania -> Wybierz grupę domową i opcje udostępniania -> Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania…, za samym dole w polu „Udostępnianie chronione hasłem” wybierz czy chcesz włączyć czy wyłączyć udostępnianie chronione hasłem .

?

Wskazówki
* Jeżeli od sieci odłączy się komputer, który stworzył sieć, a inne komputery dalej będą do niej podłączone to sieć nie zostanie usunięta. Sieć zostanie automatycznie usunięta gdy odłączą się od niej wszystkie komputery.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

heros333
Dzisiaj 15:08
a co jeśli wszystko mamy poprawnie skonfigurowane a komputer nie może się połączyć ze stworzoną siecią ? nawet nie pobiera ip