Tryb XP mode

Jak włączyć XP mode w Windows 7?

TomekL - specjalista Tipy.pl
Windows 7 został wyposażony w tryb XP mode rozwiązujący ewentualne problemy ze zgodnością programów napisanych dla Windows XP, które nie działają lub działają niepoprawnie w Windows 7. Narzędzie XP mode jest dostępne do pobrania osobno i działa tylko na systemach Windows 7 Ultimate i Professional. Tryb XP mode wymaga również narzędzia, które stworzy maszynę wirtualną takiego jak Microsof Virtual PC. Tryb XP mode jak i Microsof Virtual PC dostępny jest do pobrania za darmo ze strony Microsoftu. Tryb XP mode działa jak zwykły program jest jednak w pełni funkcjonalną wersją systemu Windows XP. Jeśli zainstalujemy jakiś program w trybie XP mode zostanie on wyświetlony na liście programów XP mode i na liście programów Windows 7, dlatego program zainstalowany tym narzędziem można uruchomić bezpośrednio z Windows 7.
1

Sprawdź czy twój procesor obsługuje wirtualizację sprzętową. Aby to zrobić przejdź do strony „http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/configure-bios.aspx” i pobierz narzędzie „Hardware-Assisted Virtualization Detection Tool”. Jeśli po uruchomieniu programu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie oznacza to, że procesor nie wspiera wirtualizacji wspomaganej sprzętowo i należy zainstalować aktualizacje naprawiającą ten błąd (opis w kroku drugim).

2

Pobierz narzędzie XP mode ze strony „http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/”, kliknij „Get Windows XP Mode and Windows Virtual PC”, wybierz wersję swojego systemu, język, pobierz XP mode i Windows Virtual PC. Jeżeli procesor nie wspiera wirtualizacji wspomaganej sprzętowo i nie masz zainstalowanego dodatku sp1 należy jeszcze kliknąć Windows XP mode „Update” i zainstalować aktualizację.

3
Uruchom instalator XP mode, zainstaluj program wybierając lokalizację do wirtualnego dysku twardego. Zainstaluj drugi pobrany plik, zaakceptuj postanowienia licencyjne, po zakończeniu instalacji uruchom ponownie komputer.
4
Po ponownym uruchomieniu komputera należy skonfigurować narzędzie XP mode. W tym celu klikamy start -> Wszystkie programy -> Windows Virtual PC -> Windows XP mode i zaakceptuj postanowienia licencyjne.
5
Wybierz folder instalacyjny, wpisz hasło i kliknij „Dalej”. W oknie „Pomóż chronić ten komputer”, wybierz czy mają być pobierane aktualizacje i kliknij „Dalej”.
6
Następnie kliknij „Rozpocznij konfigurację” (konfiguracja może zając kilka minut). Po ukończeniu narzędzie uruchomi się automatycznie.
7
Aby zainstalować program w trybie XP mode należy uruchomić narzędzie XP mode, a następnie uruchomić plik instalacyjny. Po zakończeniu instalacji należy zamknąć tryb XP mode i przejść do Start -> Wszystkie programy -> Windows Virtual Pc -> Aplikacje Windows XP mode i uruchomić aplikację.
!

Uwaga!
* Przy pobieraniu XP mode i Microsoft Virtual PC sprawdzana jest legalność systemu operacyjnego.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kursor... bez myszki
czyszczenie rejestru
Ccleaner

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

fapfap33
09.01.2017
Zgadzam się, że jakiś półgłówek to pisał. Literówek w "trzydupy".
elokwentny
30.01.2015
co za debil napisał ten poradnik?