Blokowanie reklam w Internecie

Jak zablokować reklamy w Internecie?

TomekL - specjalista Tipy.pl
Reklamy internetowe potrafią być bardzo denerwujące i dodatkowo spowalniają wczytywanie stron internetowych, szczególnie te napisane w technologii flash. Jest wiele metod blokowania reklam jedne są bardziej skuteczne inne mniej. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które w prosty i skuteczny sposób pozwolą zablokować reklamy w najpopularniejszych przeglądarkach: Firefox, Google chrome, Opera i Internet Explorer.
1
Blokowanie reklam w Operze
Blokowanie reklam w Operze

  1. Opera posiada wbudowaną funkcje blokowania reklam. Na stronie na, której chcesz coś zablokować kliknij w dowolnym miejscu prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Zablokuj zawartość”, wtedy zostaną ukryte wszystkie elementy, których nie można zablokować, a aktywne zostaną elementy dostępne do zablokowania.

  2. Kliknij myszą na element, który chcesz zablokować i w prawym górnym rogu kliknij „Zastosuj”.

2
Blokowanie reklam w Firefox

  1. Firefox niestety nie posiada wbudowanej funkcji do blokowania reklam, jednak w łatwy sposób można zainstalować dodatek, który będzie blokował niechciane reklamy. Należy przejść na stronę „https://addons.mozilla.org”, odszukać dodatek „Adblock Plus” i go zainstalować.

  2. Po zakończeniu instalacji należy uruchomić ponownie przeglądarkę. Po uruchomieniu przeglądarki wyświetli się strona z zestawem filtrów. W polu „wybierz z listy zestaw filtrów” należy wybrać „Wybierz inny zestaw”, następnie wybrać „BSI Lista Polska (polski)” i kliknąć „Subskrybuj zestaw”. Większość reklam jest już zablokowana jeśli jednak jakaś reklama jest niezablokowana można zablokować ją ręcznie.

  3. Jeśli blokujemy obrazek wystarczy kliknąć na dany obrazek prawym przyciskiem myszy i kliknąć „Zablokuj obrazek”, jeśli jest to reklama flash po najechaniu na nią kursorem myszy pojawi się mały napis „zablokuj”, klikamy na niego i klikamy „OK”.

3
Blokowanie reklam w Google Chrome

  1. W Google Chrome podobnie jak w Firefoxie należy zainstalować dodatek Adblock Plus. Przejdź na stronę „https://chrome.google.com/extensions” i odszukaj rozszerzenie Adblock Plus i go zainstaluj.

  2. Kliknij na ikonę klucza (w prawym górnym rogu ekranu), wybierz „Narzędzia” i kliknij „Rozszerzenia”. Kliknij na „Opcje” dodatku Adblock Plus i zaznacz „PLgeneral (Polski) by Krzysztof Niecko”.

4
Blokowanie reklam w Internet Explorer

  1. Blokowanie reklam w Internet Explorer jest równie proste jak w przypadku innych przeglądarek, wystarczy przejść na stronę „http://simple-adblock.com/”, pobrać dodatek, zamknąć przeglądarkę i go zainstalować.

  2. Po zakończeniu instalacji przeglądarka uruchomi się automatycznie, w polu „Country” należy wybrać „Poland (Polska)”, klikamy „Submit”.

?

Wskazówki
* Czasami zdarza się, że Adblock Plus zablokuje za dużo, należy wtedy kliknąć na ikonę programu „Wyłącz blokowanie tylko na tej stronie” i odświeżyć stronę. Podobnie w Operze można odznaczyć wcześniej zablokowany element.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapamiętane hasła Firefox
Usuwanie cookies
mozilla firefox

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mlodz
16.03.2015
naciskam prawy i niema zadnej opcji zablokuj