Jak zmienić system plików na pendrive?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Domyślnie na pamięciach przenośnych typu flash stosowany jest system plików fat32, jego podstawową wadą jest to, że nie obsługuje plików większych niż 4 GB, ale jest obsługiwany przez wszystkie urządzenia i większość systemów operacyjnych (nie jest obsługiwany przez MS.DOS 7.0 i wcześniejsze, Microsoft Windows NT 4.0 i wcześniejsze). Zmiana systemu plików na NTFS spowoduje, że będzie można kopiować większe pliki, ale urządzenia takie jak telewizor czy odtwarzacz DVD mogą go nie odczytać. Zmiana z FAT32 na NTFS spowoduje również włączenie buforowania zapisu i przed odłączeniem pamięci należy skorzystać z ikony powiadomienia „Bezpieczne usuwanie sprzętu”. Można również skorzystać z sytemu plików exFAT jednak ten system plików obsługiwany jest tylko przez system Windows 7, Windows Server 2008, Windows Vista z dodatkiem SP1, Windows XP i Windows Server 2003 po pobraniu odpowiedniej aktualizacji. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które ułatwią ci zmianę systemu plików na pendrive.
1
Podłącz pendrive’a, kliknij prawym przyciskiem myszy na pendrive’a i wybierz „Formatuj…” w polu „System plików” wybierz „NTFS” i kliknij „Rozpocznij”. Jeżeli w polu „System plików” nie ma opcji „NTFS”, wykonaj kolejne kroki i później wróć do pierwszego kroku.
2
Prawym przyciskiem myszy kliknij na pendrive’a i wybierz „Właściwości”, przejdź do zakładki „Sprzęt”, kliknij na nazwę swojego pendrive’a i kliknij „Właściwości”.
3
W kolejnym oknie przejdź do zakładki „Zasady”, zaznacz opcje „Optymalizacja wydajności” (Windows 7 „Większa wydajność”,) kliknij dwa razy „OK”. Teraz możesz wrócić do kroku pierwszego i wykonać formatowanie przy użyciu sytemu plików NTFS.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane