Wodospad w Laosie Kwang Xi

Jak fotografować wodę?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Woda wydaje się być rzeczą tak podstawową, iż trudno jest ją sfotografować. Ma jednak wiele postaci, takich jak jezioro, ocean, strumień, czy wodospad. Może być niewyobrażalną ilością, albo pojedynczą kroplą. Zamrożona bądź płynąca zdaje się być zarówno ciekawa jak i dramatyczna. Ma tendencję do odbijania światła, co może być bardzo fotogeniczne. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak wykorzystać atuty wody.
1
Krople wody.

Krople wody są trudne do sfotografowania. Niezbędne jest użycie statywu i opcji migawki za pomocą kabla lub pilota.

Ustaw tryb multi, aby wykonać serię zdjęć. Użyj obiektywu makro przy dolnym i górnym źródle oświetlenia. Napuść wody do wanny i pozwól kroplom spadać odbijając się od jej powierzchni. W tym samym czasie rozpocznij serię zdjęć, a przynajmniej jedno z nich powinno uchwycić moment odbicia się kropli od powierzchni wody. Praktyka czyni mistrza!

2
Zamarzająca woda.

Ustaw migawkę na krótki czas i włącz lampę w celu zamrożenia sytuacji. Użyj statywu i trybu multi, dzięki czemu będzie można wybrać najlepsze ujęcie.

3
Odbicia.

Rozejrzyj się za ciekawymi szczegółami podczas fotografowania odbić, ponieważ nie ma powodu do robienia zdjęć elementom nudnym i bez wyrazu. Pamiętaj aby nie używać lampy błyskowej. Użyj filtru polaryzacyjnego, który zmniejszy odblask słoneczny. Wybierz odpowiedni czas naświetlania, aby uniknąć rozmycia, szczególnie kiedy woda się porusza. Jeśli to możliwe, poczekaj chwilę, aż woda się uspokoi.

4
Wodospady.

Używaj długiego czasu naświetlania, poeksperymentuj, aby znaleźć idealny czas, zaczynając od dwóch sekund. Pamiętaj umieścić aparat na statywie, ponieważ bez niego nie osiągniesz odpowiedniego efektu. Nie używaj lampy błyskowej. Możesz także ustawić przesłonę na f/16, aby obraz był ostry.

5
Ruch wody w słoneczne dni.

W słoneczny dzień użycie długiego naświetlania może się okazać dużym problemem. Aby go rozwiązać użyj filtra o neutralnej gęstości. Jest on załączony na końcu obiektywu i kontroluje ilość wpadającego światła, dzięki czemu można ustawić dłuższy czas migawki. Możesz również użyć polaryzatora.

6
ISO

Kolejnym rozwiązaniem jest ustawienie niskiego poziomu ISO na 50, lub 25, jeśli Twój aparat na to pozwoli. Im niższy poziom ISO, tym aparat potrzebuje więcej naświetlenia aby wykonać zdjęcie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane