Czerwona kuchnia

Jak fotografować wnętrza?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Jeśli chcesz poznać naprawdę proste i skuteczne metody fotografowania wnętrz, poniżej znajduje się kilka wskazówek, które należą do zakresu typowych metod fotografowania architektury. Poziom dla początkujących.
1
Wybierz w pomieszczeniu zakątek, który ma najlepszy widok. Wystaw elementy ładne i przyjemne, natomiast ukryj wszelkie zaniedbania poruszając się i zmieniając delikatnie perspektywę. Jeśli nie możesz się zdecydować, które miejsce jest najlepsze, zrób zdjęcia z kilku miejsc a zdecydujesz później, które wygląda najlepiej.
2
Wybierz róg pokoju lub stań w drzwiach, aby uchwycić na zdjęciu jak najwięcej. Pamiętaj, że środek pokoju rzadko jest dobrym miejscem.
3
Trzymaj aparat prosto, nie przechylaj na żadną ze stron. Łatwym sposobem na sprawdzenie jest wyrównanie lewej i prawej krawędzi wizjera do pionowych linii w pokoju, na przykład drzwi.
4
Używaj statywu. Doskonałe trzymanie aparatu może uratować wiele zdjęć.
5
Wykorzystuj opcję samowyzwalacza i umieść aparat na jakimś elemencie, tak aby nie był poruszony podczas naświetlania. Zegar może dodać kilka sekund, jednak cierpliwość się opłaci.
6
Jeśli trzymając aparat ujęcie uważasz za zbyt wysokie, zegnij kolana lub usiądź na krześle, aby obniżyć perspektywę. Zajmij wygodną pozycję zanim zrobisz zdjęcie.
7
Pamiętaj, że nie wszystkie zdjęcia muszą być wykonane na wysokości Twojej głowy. Spróbuj dodać nieco różnorodności stając na jakimś przedmiocie lub robiąc zdjęcia z balkonu, bądź schodów.
8
Ustaw idealne oświetlenie, aby uniknąć miejsc zbyt ciemnych i zbyt jasnych. Aparat rejestruje wąski przedział od ciemności do jasności, więc im bardziej równomierne oświetlenie, tym więcej szczegółów na zdjęciu. Możesz dostosować i ustawić do zdjęcia wiele opcji, na przykład odsłanianie/zasłanianie żaluzji, włączanie/wyłączanie lamp również w innych pomieszczeniach, lub skorzystać z lampy błyskowej.
9
Unikaj światła fluorescencyjnego, które może utworzyć zielone światło na zdjęciu. Jego połączenie ze światłem dziennym oraz zwykłymi żarówkami wymaga pewnego doświadczenia.
10
Zdjęcie może pokazać wszystkie szczegóły, więc zaplanuj fotografowanie po dokładnym sprzątaniu. Poświęć temu trochę czasu, szczególnie na wyczyszczenie mebli, zasłon, zmiany pościeli i oczywiście dywanu. Usuń wszelki bałagan i ukryj kosze na śmieci.
11
Delikatnie zachmurzone niebo może się idealnie nadać do robienia zdjęć, ponieważ okna będą wówczas błyszczeć.
12
Fotografowanie wewnątrz wymaga ostrości w każdym punkcie. Unikaj więc robienia zdjęć z bliska. Ustaw przysłonę na f/11 lub f/16.
13
Jeśli używasz statywu, ustawiaj dłuższe naświetlanie. We wnętrzu znajduje się tylko martwa natura więc długie naświetlanie się sprawdza - dzięki temu nie musisz ustawiać silnego oświetlenia.
14
Zanim zrobisz zdjęcie przyjrzyj się dokładnie perspektywie przez wizjer. Sprawdź czy nie łapiesz niepożądanych przedmiotów, bałaganu, czy wystających elementów na obrzeżach kadru.
15
Ustaw aparat na statywie dokładnie w pozycji prostej, unikaj przechyleń. Porównaj z liniami pionowymi w pomieszczeniu. Jeśli wydaje się to trudne, potrzeba Ci tylko praktyki.
16
Skup się na obiektach z wyważonym oświetleniem, nie na ciemnych meblach, czy jasnych ścianach. Nie bój się prześwietlić, jest to popularne, ponieważ ogólnie wolimy patrzeć na jasne wnętrza, a nie na ciemności.
17
Ustawiaj naświetlenie na różne długości, dzięki temu później można wybrać najbardziej atrakcyjny obraz. Czasem jest nim ten, którego nie można się było spodziewać. Poświęć trochę czasu na robienie zdjęć, a efekt się opłaci.
18
Jeśli masz możliwość fotografuj z obiektywu szerokokątnego, który obejmie całe pomieszczenie i sprawi, że stanie się większe, jednak nie ignoruj szczegółów, ponieważ unikalny charakter można znaleźć właśnie w małych detalach, a nie w całokształcie. Nadużywanie ujęć szerokich może być po pewnym czasie męczące dla odbiorcy, a jakość tych zdjęć niestety jest niższa.
19
Uważaj na lustra, które mogą uchwycić fragment Ciebie. Uważaj również na odbicia światła w szkle (ramkach do zdjęć, szybach, czy lusterkach).
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane