mak z papieru

Jak zrobić mak z papieru?
Rose - specjalista Tipy.pl

Mak to jeden z najpiękniejszych kwiatów. Jest bardzo charakterystyczny. Często rośnie przy torach lub na łąkach. Jest to bardzo delikatny kwiat, który łatwo zniszczyć. Dlatego też nie nadaje się do bukietów. Ale można to zmienić zastępując prawdziwe maki makami z papieru. Naucz się je robić już dziś.
P

* czerwony bristol,
* brązowy bristol,
* ołówek,
* nożyczki,
* nożyk do papieru,
* kostka introligatorska,
* klej,
* spinacze.

1
mak z papieru - krok 1
Wytnij płatki o kształcie zbliżonym do kształtu serca, ale o spłaszczonym dole. Płatki nie muszą być idealnie symetryczne. Wtedy mak będzie wyglądał bardziej naturalnie. Potrzebujesz 8 takich płatków. 6 z nich powinno mieć wymiary 5x5 centymetrów, a pozostałe dwa płatki 4x4cm. Wytnij też małe kółko na środek.
2
Każdy płatek natnij od spodu na środku jak pokazano na zdjęciu.
3
Kostką introligatorską zrób linie na bristolu, aby nadać płatkom odpowiednią strukturę.
4
mak z papieru - krok 4
Załóż na siebie dolne zakładki płatków i sklej je ze sobą. Zabezpiecz spinaczami, aby się nie rozleciały. Pozostaw, aż klej wyschnie.
5
mak z papieru - krok 5
Następnie sklej ze sobą trzy duże płatki.
6
Na nie naklej kolejne trzy tworząc kwiatek.
7
Na samym końcu naklej dwa małe płatki.
8
mak z papieru - krok 8
Z brązowego bristolu wytnij coś na kształt nieregularnych gwiazdek. Potrzebujesz dwóch. Z czerwonego bristolu wytnij też dwa większe od gwiazdek 'nastroszone słoneczka. Przyjrzyj się zdjęciom, to zobaczysz o co chodzi.
9
Przyklej je do środka kwiatka. Najpierw czerwone słoneczko, a na nie brązowe gwiazdki. Pozostaw, aby klej wyschnął.
10
Takim makiem możesz z powodzeniem ozdobić niejeden prezent.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane