Przycinanie malin

Jak przycinać maliny?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Przycinanie jest bardzo istotną kwestią, w uprawie zdrowych krzaków malinowych. Ta praktyka bardzo hamuje rozprzestrzenianie się chorób i poprawia jakość owoców i wydajność.
1
Podczas letnich miesięcy, regularnie usuwaj wszystkie nowe przyrosty, które pojawią się poza pożądaną szerokością, przeznaczoną na rozwój rośliny. To poprawi dostęp światła i przepływ powietrza dla gałązek w wewnętrznych rzędach, które wydadzą owoce w przyszłym roku. Dodatkowo usuń wszystkie gałązki, które wykazują jakikolwiek oczywisty sygnał, uszkodzenia przez owady lub chorobę.

Późną zimą albo wczesną wiosną, zanim rozwiną się pąki, usuń wszystkie stare gałązki, które owocowały poprzedniego roku. Charakteryzują się one szarą, łuszczącą się korą i nie będą już ponownie wydawać owoców. Znowu, usuń wszystkie przyrosty, które pojawiły się poza wskazanym obszarem uprawy rośliny. Utrzymanie tej wąskiej szerokości rzędu zapewni odpowiednią ilość światła i przepływ powietrza, aby roślina mogła wypuścić zdrowe gałązki oraz zredukuje ryzyko chorób. Tylko najbardziej energiczne gałązki, te o największej długości i średnicy podstawy, powinny pozostać w rzędzie. Kontynuuj przerzedzanie do momentu, aż pozostanie tylko cztery albo pięć gałązek na 30 cm rzędu. Te pozostałe gałązki powinny zostać przyczepione do kratki drucianej, za pomocą żyłki. W końcu, usuń wszystkie pozostałości z pola uprawy. Odpady roślinne mogą powodować choroby i przyciągać owady, które mogą zaatakować zdrowe gałązki.
2
Stale owocujące lub owocujące jesienią maliny dają późny plon na pierwszorocznych gałązkach. Jeżeli są przycinane w ten sam sposób, co maliny owocujące w lecie, będą dawać plon dwa razy w ciągu jednego sezonu, jeden w lecie na drugorocznych gałązkach i kolejny na jesieni, na gałązkach pierwszorocznych.
3
Stale owocujące maliny, mogą również być prowadzone tak, aby dawały tylko jeden plon na jesieni. Po prostu podetnij wszystkie gałązki, wcześnie każdej wiosny. Podczas lata, zetnij wszystkie nowe gałązki, które rozwinęły się poza wskazaną szerokością rzędu, a następnie przerzedź wszystkie pozostałe gałązki, tak aby dzieliło je co najmniej 15 cm, pozostawiając te najmocniejsze. Ta technika mocno redukuje prace związane z przycinaniem, ale również eliminuje letni plon.
4
Jeżyny, w momencie gdy ich nowe gałązki osiągają długość 120 cm, powinny mieć obrywane końcówki. To zachęca gałązki do formowania bocznych gałęzi, które przyniosą plon w następnym roku. Usuń wszystkie gałązki, które owocowały. Wczesną wiosną, przerzedź pozostałe gałązki, pozostawiając jedynie pięć do siedmiu najmocniejszych. Obetnij boczne gałęzie do 12 pąków i przywiąż gałązki do siatki drucianej lub słupka, aby podtrzymać roślinę.
5
Usuń wszystkie odpady roślinne z pola uprawy, zaraz po przycięciu i zniszcz je, najlepiej je paląc. Pozostawienie martwych gałązek w miejscu uprawy rośliny, powoduje rozprzestrzenianie się chorób.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane