pizza z grilla

Jak zrobić pizzę z grilla?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
Słyszałam, że jeśli raz się spróbuje pizzy z grilla, nie będzie się chciało jeść już żadnej innej. Pomyślałam sobie, że to chyba przesada. W końcu już nie raz jadłam przepyszną pizzę w swojej ulubionej pizzerii lub tą moim zdaniem najlepszą, domową. Ale muszę się przyznać, że coś w tym jest, bo rzeczywiście, odkąd spróbowałam grillowanej pizzy za każdym razem kiedy najdzie mnie na nią ochota to moim oczom w wyobraźni ukazuje się grill, a na nim pizza. Postanowiłam więc podzielić się z Wami pizzą z grilla. Gorąco polecam.
1
Wszystko czego potrzebujesz to swój sprawdzony przepis na ciasto do pizzy (jeśli takiego nie masz znajdziesz takowy tutaj) oraz ulubione składniki. Może to być wszystko, pomidory, pieczarki, papryka, salami, kurczak… oczywiście nie zapomnij o serze. Wszystkie składniki przygotuj sobie wcześniej. Co trzeba pokrój i/lub podsmaż.
2
Wyrób ciasto do pizzy i nadaj mu odpowiedni kształt pizzy. Ciasto do pizzy powinno mieć pokojową temperaturę.
3
Ruszt grilla natłuść odrobinę i dopiero wtedy połóż na nim gotowe ciasto.
4
Ciasto przypiecz z jednej strony przez chwilę. Powinno zacząć ‘łapać kolor’.
5
Odwróć ciasto na grillu tak, aby przypieczona strona znalazła się na górze. Zacznij układać na niej szybko przygotowane wcześniej składniki.
6
Grilluj pizzę przez kolejne 5-10 minut. Pilnuj ciasto, aby się nie przypaliło na zbyt dużym ogniu. Temperatura jest tutaj bardzo ważna.
7
Gotową pizzę zdejmij z grilla i podawaj. Niebo w gębie.

Powiązane porady

ciasto na pizzę włoską
pizza z kalafiora
Sos do pizzy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

prezes
23.07.2013
Musze wyprobowac bo naszla mnie ogromna ochota, mam nadzieje ze ssie nierozczaruje

Khn