Fasolka szparagowa

Jak przygotować fasolkę szparagową?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Przepis ten jest chyba najprostszym sposobem gotowania fasolki szparagowej; wystarczy ją ugotować, odcedzić i smażyć, aż będzie gotowa; otrzymasz zdrowe i niskokaloryczne danie, które może być również doskonałym dodatkiem do dań głównych. Przygotowanie fasolki zajmuje mniej niż 20 minut i możesz podzielić je na dwa kroki; najpierw ugotuj fasolkę i usmaż ją zaraz przed podaniem na stół, aby była świeża i ciepła. Fasolka szparagowa smakuje wyśmienicie podawana zarówno z daniami mięsnymi np. z stekami, kotletami, sznyclami czy bitkami, jak również z daniami wegetariańskimi.

P

* Około 45 dkg świeżej fasolki szparagowej,
* 1-2 łyżki stołowe masła,
* Sól do smaku.

1
Gotowanie fasolki

Do dużego garnka nalej wody, dopraw solą i doprowadź do gotowania. Usuń ogonki z fasolki (możesz kupić już fasolkę bez ogonków, więc oczywiście pomiń ten krok); włóż fasolkę do gotującej się wody i gotuj przez 3-5 minut. Czas gotowania fasolki zależy od rodzaju i jakości fasolki np. aby ugotować fasolkę francuską wystarczy około 3 minut, bardzo cienką fasolkę wystarczy gotować 2 lub nawet jedną minutę. Tak więc sprawdzaj fasolkę od czasu do czasu, powinna być nieco chrupiąca przy ugryzieniu, a nie zbyt miękka.

2
Cedzenie fasolki
Kiedy fasolka jest już gotowa, przecedź ja przez durszlak.
3
Studzenie fasolki w zimnej wodzie

Włóż fasolkę z powrotem do garnka i zalej zimną wodą, niech trochę ostygnie.

4
Odcedzanie fasolki

Odcedź ją raz jeszcze (jeśli chcesz usmażyć później, włóż ją do lodówki, aby pozostała świeża).

5
Topienie masła

W rondelku rozgrzej 2 łyżki masła, i jeśli zacznie skwierczeć zmniejsz ogień.

6
Smażenie fasolki

Dodaj fasolkę do rondelka i smaż przez 5-8 minut mieszając od czasu do czasu.

7
Fasolka szparagowa

Fasolkę możesz podawać na gorąco lub ostudzona do temperatury pokojowej. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

topielica
18.07.2013
Ja po ugotowaniu fasolki dodaje do niej przysmażoną na maśle bułkę tartą jest naprawdę rewelacyjna -polecam.