klatka dla ptaka

Jak hodować ptaki ozdobne w domu?

Kanarki, słowiki czy papugi to ptaki ozdobne, które często hodujemy w domu. Ożywiają one wnętrza naszego domu oraz wprowadzają do niego niesamowitą atmosferę. Świergot ptaków nad ranem może działać na nas uspokajająco. Przeważnie mamy sentyment do tego typu zwierząt, ponieważ kojarzą nam się z wolnością. Są uosobieniem delikatności i lekkości. Różne kultury inaczej podchodzą do zwierząt, szczególnie do ptaków. Na przykład w Tajlandii kanarki są symbolem szczęścia. Dudek w starożytnym Egipcie był symbolem cnoty, zaś w Persji uważano go za ptaka złodzieja. Wiele ptaków jest obecnych w herbach narodowych, np. orzeł w herbie Polski. Kult ptaków przyczynił się do tego, że zaczęliśmy pragnąć ich obecności w naszych domach. W tym artykule znajdziesz wskazówki odnośnie pielęgnacji ptaków.
1
Po pierwsze, zanim zdecydujesz się na kupno któregokolwiek ptaka ozdobnego, warto dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Poszukaj w Internecie informacji na temat gatunku, charakterystyki oraz spożywanego pokarmu. Dzięki temu łatwiej ci będzie wybrać ptaka oraz przygotować dla niego odpowiednie środowisko.
2
Najważniejszą rolę odgrywa klatka. Jest to miejsce, w którym zwierzę będzie spędzać większość czasu. Dlatego też należy ją odpowiednio dobrać. W zależności od ptaka powinna ona być dostosowana do jego wielkości. Ptak powinien bez problemu rozwijać w niej skrzydła. Kratki w klatce nie powinny być zbyt szerokie, ponieważ może to spowodować, że ptak, starając się wyjść, zaklinuje się między prętami.
3
Zadbaj o odpowiednie miejsce na jedzenie oraz drążek do siedzenia dla ptaka. Na rynku jest wiele specjalistycznych przyrządów i akcesoriów, które można zamontować w klatce. Nie zapomnij o zbiorniku na wodę (przeważnie stosuje się podwieszane zbiorniczki dozujące wodę). W klatce możesz zamontować również podwieszany drążek bądź huśtawkę, która będzie pełnić rolę siedzenia.
4
Co zrobić, żeby ograniczyć czyszczenie klatki? Najlepiej jest wyściełać jej dno zwykłą gazetą, bądź kawałkiem ceraty. Ułatwi to czyszczenie klatki. Zaopatrz się w sklepie w odpowiednie przyrządy do czyszczenia klatek.
5
Co zrobić gdy już kupisz ptaszka i przyniesiesz go do domu? Daj mu czas na aklimatyzację. Niewątpliwie nowe otoczenie może być stresujące dla zwierzaka, dlatego też daj mu kilka dni na przyzwyczajenie się do nowego właściciela i nowych warunków. Niech ptak pozna twoją codzienną rutynę. W ciągu kilku pierwszych dni unikaj robienia hałasu: nie słuchaj głośno muzyki i nie oglądaj za głośno telewizji.
6
Ustal harmonogram dnia dla twojego nowego domownika. Karm go codziennie o tych samych porach. W celu uniknięcia różnego rodzaju chorób, od czasu do czasu kupuj specjalne pokarmy z witaminami. Dzięki temu zapewnisz ptakowi jak najlepszą dietę. Nie dawaj mu resztek z posiłków, ponieważ mogą mu zaszkodzić.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Mały ptaszek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane