testosteron

Jak podnieść poziom testosteronu?

Testosteron to podstawowy męski hormon. Jest on produkowany w jądrach i w niewielkich ilościach w korze nadnerczy. Reguluje on wiele funkcji w naszym organizmie. Powszechnie panuje przekonanie, że im wyższy poziom testosteronu, tym lepiej. Ostatnie badania dowiodły, że mężczyźni mający niższy od przeciętnego poziom testosteronu żyją dłużej. Testosteron wpływa zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na nasz organizm. Determinuje on agresywne zachowania u mężczyzn. Jest potrzebny szczególnie młodym mężczyznom, by stali się wojownikami i mogli pokonywać przeciwników oraz jest niezbędny do płodzenia dzieci. W małych dawkach działa pobudzająco na układ krążenia, natomiast przy dłuższym stosowaniu powoduje wzrost poziomu złego cholesterolu.
1
Po pierwsze należy określić funkcje, jakie pełni testosteron w naszym organizmie. Kształtuje on cechy płciowe w życiu płodowym. Odpowiada również za spermatogenezę, czyli produkcje nasienia. Pobudza rozwój gruczołu krokowego oraz kształtuje męską sferę emocjonalną. Wpływa na odwagę, pewność siebie, czy niezależność. Testosteron jest głównie kojarzony ze wzrostem libido.
2
Przejdźmy teraz do sposobów zwiększania poziomu testosteronu w organizmie. Przede wszystkim należy zadbać o kondycję fizyczną. Nadwaga może powodować, że twój organizm będzie bardziej ospały i będzie produkować więcej hormonów żeńskich, czyli estrogenów. Ćwicz regularnie, kilka razy w tygodniu. Możesz zapisać się na siłownię, bądź po prostu zacząć biegać.
3
Nie zapominaj o odpowiedniej ilości odpoczynku. Daj szansę swojemu organizmowi zregenerować się. Jeśli ćwiczysz, unikaj przetrenowywania się. Ćwicz z głową, a w między czasie rób odpowiednie przerwy. Pamiętaj, żeby zapewnić organizmowi minimum 8 godzin snu.
4
Zadbaj o to, ile jesz. Dostarczaj organizmowi tyle wartości odżywczych, by zaspokoić przeciętne zapotrzebowanie na kalorie. Nie popadaj w skrajności. Jeśli będziesz jeść zbyt mało lub przeciwnie - zaczniesz się objadać, wpłynie to negatywnie na poziom testosteronu. Jedz często, ale mniejsze posiłki. Mniej więcej cztery, pięć razy dziennie.
5
Zadbaj o zróżnicowaną dietę. Jedz czerwone mięso i drób. Badania potwierdziły, że dieta wegetariańska powoduje obniżenie poziomu testosteronu. Zaleca się głównie spożywanie chudego, czerwonego mięsa ze względu na obecność cynku, który bierze udział w produkcji testosteronu.
6
Jedz produkty zawierające zdrowe tłuszcze. Do najbardziej zalecanych zaliczamy tłuszcze jednonienasycone, które efektywnie zwiększają poziom testosteronu. Tego typu tłuszcze występują między innymi w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, orzechach laskowych czy migdałach. Tłuszcze jednonienasycone są nazywane tłuszczami długowieczności. Dowodem na to jest długość życia mieszkańców z akwenu Morza Śródziemnego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

masaż erotyczny
Libido
mężczyzna przy posiłku

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Bonz
28.09.2015
Na libido wpływają węglowodany. Na agresję wpływa raczej bezruch niż podniesiony poziom testosteronu. Ćwiczę na siłowni razem z suplementacją i nie mam ochoty nikomu dawac w gebę... Kiedy miałem 0,5 roku przerwy w cwiczeniach byłem na okragło poddenerwowany... Zatem bajki o testosteronie o i agresji wsadźcie sobie w 4 litery
Katar
14.04.2015
Racja, mam problemy z libido bo w szpitalu zrobili mi glodowke a ze mialem troche tluszczyku to estrogen zaczal przewazac nad testosteronem i tak bylem spokojny a odkad mam problemy z libido to mam ochote obic komus gebe albo cos rozwalic, wsciekam sie strasznie.
hyh
08.12.2014
jak zwykle bajka o agresji i testosteronie utrzymywana dla niszczenia meskosci ... testosteron u kobiet wykazal lagodnosc a nie agresje...