plemniki

Jak poprawić jakość nasienia?

Niepłodność to problem wielu par starających się o dziecko. Jest wiele czynników negatywnie wpływających na płodność. Zanim przejdziemy do przyczyn, należy wspomnieć o rodzajach niepłodności. Wyróżniamy dwa rodzaje - pierwszy, czyli niepłodność trwałą oraz drugi, czyli niepłodność nabytą, wynikającą z przejściowego pogorszenia jakości plemników. Już od starożytności ludzie mieli problemy z płodnością. Świadczy o tym kult falliczny, czyli kult bóstw odpowiadających za płodność, zarówno seksualną, jak i urodzaj ziemi. Charakterystycznym elementem tych bóstw był męski członek w stanie wzwodu. Jak widać, problem ten istniał już od wielu wieków. W tym artykule znajdziesz wskazówki, które pomogą ci zidentyfikować i wyeliminować przyczyny niepłodności.
1
Niewątpliwie jest wiele czynników, które negatywnie wpływają na płodność. Do pierwszego z nich należą różnego rodzaju leki oraz antybiotyki. Wiele z nich ma silne działanie, które szkodzi twojej płodności. Takie same skutki mogą wywoływać niektóre zioła. Zatem jeśli zażywasz jakieś leki, dowiedz się dokładnie, czy nie szkodzą one twojemu układowi rozrodczemu. Czytaj ulotki dołączone do leków i konsultuj się z lekarzem.
2
Unikaj nadwagi, bądź otyłości. Niezdrowe, tłuste jedzenie jest jedną z głównych przyczyn pogorszenia jakości plemników. Pożywienie tego typu jest ubogie w substancje odżywcze. Przez to produkcja nasienia jest mniej efektywna. Poza tym nawaga może prowadzić do innych poważnych konsekwencji zdrowotnych, takich jak nadciśnienie, czy też wysoki poziom złego cholesterolu.
3
Kolejna ważna rzecz to unikanie promieniowania elektromagnetycznego oraz promieniowania rentgenowskiego. Tego typu promieniowanie nie jest korzystne, szczególnie w młodym wieku. Unikaj również różnego rodzaju silnych substancji chemicznych, pestycydów, czy lakierów, farb itd.
4
Ogranicz spożywanie różnego rodzaju używek. Zarówno alkohol, papierosy, jak i narkotyki mają zły wpływ na jakość nasienia. Mogą one prowadzić do wad u dziecka. Ta zasada powinna tyczyć się obu rodziców. Należy wziąć odpowiedzialność za przyszłe dziecko i zapewnić mu równe szanse do przyjścia na świat.
5
Uprawiaj sport. Nawet kilka razy w tygodniu. Poprawi on twoją kondycję oraz polepszy wydajność organizmu. Skorzysta na tym również twoja psychika, ponieważ podczas wysiłku fizycznego wydzielają się hormony, które korzystnie wpływają na układ nerwowy.
6
Jądra nie lubią wysokiej temperatury. Wpływa to negatywnie na żywotność plemników. Dlatego też unikaj gorących kąpieli, czy sauny. Nie trzymaj również laptopa na kolanach. Unikaj również obcisłej bielizny. Noś luźne bokserki, które bez problemu przepuszczają powietrze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Zakochana para
Jak masować prostatę?
Libido

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane