Tutaj jesteś: Biznes > Zasoby Ludzkie (HR) > Motywowanie Pracowników > Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Integracja jest ważnym elementem życia w szkole lub w pracy. Budowanie relacji między ludźmi, bardzo wspomagają imprezy organizowane specjalnie dla pewnej grupy. W szkole impreza taka ma charakter zapoznawczy, budujący pozytywne relacje i scalający uczniów. W pracy oprócz powyższych dochodzi motywacja pracowników, którzy powinni potraktować taki wyjazd, jako nagrodę i zapowiedź dalszych nagród, jeśli tylko ich praca będzie przebiegała tak jak dotychczas.
1
Wyjazd taki jest organizowany głównie dla pracowników, dla zabawy, odpoczynku i relaksu. Jednak warto, aby szef również zaszczycił taką imprezę, lub choćby jej część swoją obecnością. Obserwując swoich podwładnych poza biurem, może się bardzo dużo o nich dowiedzieć. W czasie zabawy i odprężenia, niektórzy zachowują się kompletnie inaczej niż w środowisku pracy. Może okazać się, że osoba nieśmiałą wykazuje zdolności przywódcze, a dotychczasowy ulubieniec nie przejmuje się obecnością kierownictwa i wyraźnie nadużywa alkoholu.
2
Jeśli kierownictwo chce przeprowadzić takie obserwacje, warto zorganizować imprezę w formie zadaniowej. Bardzo popularny ostatnio Paintball, potrafi wyzwolić w ludziach prawdziwe oblicze. Z pewnością ktoś przejmie dowództwo, ktoś inny będzie chował się za innymi, a jeszcze inni wykażą się odwagą. Niby prosta, a wręcz pierwotna zabawa, a może pokazać naprawdę wiele.
3
Sporo również dowiemy się i sprawimy frajdę pracownikom, wysyłając ich na jazdę konno, na quadach lub windsurfing. Są to rzeczy, które wielu ludzi „chce kiedyś spróbować”, ale trak naprawdę niewielu z nich to robi. Będziemy mogli podejrzeć naszych podwładnych podczas nauki, zobaczymy, kto jest wytrwały, a kto szybko się poddaje, a uczestnicy zajęć z pewnością będą zadowoleni.
Jak odczytywać mowę ciała?
Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?
Jak komunikować się z innymi?
Jak kontrolować swoje myśli?
4
Ostatecznie można też zafundować pracownikom wstęp do parku rozrywki lub aqua parku. Cały dzień spędzony na zabawie i pląsach na pewno będzie mile spędzonym i nasi pracownicy docenia taki prezent. Każdy w końcu lubi czasami poczuć się jak dziecko. Oczywiście takiej rozrywki nie zafundujemy ludziom zbyt statecznym, jest to kwestia wyczucia - młody zespół, pełen energii z pewnością będzie zachwycony.
5
Przy nieco mniejszych możliwościach finansowych zaproponujmy pracownikom, chociaż wyjście na bilard lub kręgle, jakby nie patrząc, każda zabawa na koszt pracodawcy jest miła.
6
Najbardziej tradycyjną imprezą integracyjną pozostają zjazdy na salach restauracyjnych połączone z tańcami i muzyką na żywo. Nie jest to może zbyt oryginalny pomysł, ale możemy być przynajmniej pewni, że trafimy w gust każdego.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

grazyna2 - 2013-04-30
Warto organizować takie imprezy. Proponuję Dolinę Charlotty pod Słupskiem - idealne miejsce!
mikuś - 2013-03-08
Myślę, że takie imprezy to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Pracownicy się zintegrują co pewnie wpłynie na lepszą pracę :) U mnie w pracy szef planuje zrobić imprezę integracyjną na promie, w tym szkolenie połączone z wycieczką do Skandynawii. Mam nadzieję, że się odbędzie bo pomysł niezły.
miodla - 2013-03-07

pralkafrania napisał

,dobrze zorganizowana integracja to fajna rzecz :) bo ostre imprezowanie to jednak męcząca sprawa, szkoda że większość wyjazdów tego typu opiera się właśnie na wypijaniu niebotycznych ilości alkoholu.

dokładnie, zgadzam się z tym w 100%. My na imprezie integracyjnej byliśmy w Rymanowie na Podkarpaciu w "Jasiu Wędrowniczku". Oni zajmują się organizacją tego typu imprez i zorganizowali nam wypad w Bieszczady z przewodnikiem i paintball. Było super, a wieczorem siedzieliśmy przy ognisku i śpiewaliśmy. Była to najlepsza impreza integracyjna na jakiej byłam. Jak chcielibyście zobaczyć to miejsce to na stronie są zdjęcia: http://jas-wedrowniczek.pl

ulka - 2013-02-08
ładnie opisane. ja polecam Zakopane na takie imprezy. dodałabym jeszcze do tego punkt ze szkoleniami. przyjemne z pozytecznym. i jeszcze jedno - w mniejszym gronie.
a dla pracodawcy - jesli chce pokazac ze ma stabilna sytuacje powinien pomyslec o timesharingu na kilkanascie lat
pralkafrania - 2012-08-24
dobrze zorganizowana integracja to fajna rzecz :) bo ostre imprezowanie to jednak męcząca sprawa, szkoda że większość wyjazdów tego typu opiera się właśnie na wypijaniu niebotycznych ilości alkoholu. mnie się marzy taki wyjazd jakie organizuje amarula, coś ciekawego z pomysłem. żeby się sprawdzić w nietypowej sytuacji i poznać współpracowników, bo o to tu chyba chodzi, nie?
New - 2012-05-10
Opcja wyjazdu integracyjnego za granice to jest to! Rewelacja. Polecam. Byłem niedawno na Teneryfie z timesharingiem firmowym organizowanym przez Holiday Travel Center Cieplutko, piękne niebo, woda, nie to co w Polsce. Kilka dni pływaliśmy po morzu, poza tym mnóstwo zabaw integrujących zespół! Polecam jeszcze raz, atmosfera w pracy po wyjeździe - o niebo lepsza.
Kranek - 2011-10-25

Impreza integracyjna? Polecam uchwałę NSA z 24 paź 2011 sygn. akt II FPS 7/10.

Wyrok Sądu jest niestety, delikatnie mówiąc, kuriozalny - ustalenie przychodu w sposób statystyczny jest nieprawidłowe - przychód hipotetyczny, nierzeczywisty nie powinien być opodatkowany.

Pracownicy powinni omijać zatem również organizowane przez pracodawców spotkania integracyjne, tym bardziej, że fiskus może zażądać od nich zapłacenia podatku za kilka lat wstecz.

Niech teraz każdy zastanowi się czy warto organizować imprezy integracyjne.

kulki.eu - 2011-10-11
Zbyt dużo imprez integracyjnych jest tak naprawdę dezintegracyjnymi, bo fundowane "atrakcje" nie są dla wszystkich, np. nie każdy może (ze względów zdrowotnych lub psychicznych) lub chce skakać w tandemie na spadochronie czy na bungee, nie każda pracownica lubi tarzać się w trawie, strzelać i mieć potem sińce po paintballu. Mało integracyjne są tez konkursy, gdzie z góry wiadomo, że wygrają najsprawniejsi. Tymczasem jest fajna zabawa, która wszystkim daje równe szanse, nawet tym najmniej sprawnym, na pozór spokojna, a jednak bardzo emocjonująca i szybko wciągająca do współzawodnictwa. To gra w bule (boules) zwana też z francuska Petanque. Do tego jest to jedna z najtańszych atrakcji i do tego, dzięki soft-petanque (La Molle) niezależna od warunków pogodowych - w razie zimna czy deszczu można grać kulami miękkimi w pomieszczeniach.
 
Chcesz namówić kogoś do swojego pomysłu lub przekonać o swojej racji? Zwykle w takiej sytuacji rozpoczyna się kłótnia,...
Jak zmienić czyjś sposób myślenia?
Chcesz namówić kogoś do swojego pomysłu lub przekonać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt