Impreza integracyjna

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną?

Integracja jest ważnym elementem życia w szkole lub w pracy. Budowanie relacji między ludźmi, bardzo wspomagają imprezy organizowane specjalnie dla pewnej grupy. W szkole impreza taka ma charakter zapoznawczy, budujący pozytywne relacje i scalający uczniów. W pracy oprócz powyższych dochodzi motywacja pracowników, którzy powinni potraktować taki wyjazd, jako nagrodę i zapowiedź dalszych nagród, jeśli tylko ich praca będzie przebiegała tak jak dotychczas.
1
Wyjazd taki jest organizowany głównie dla pracowników, dla zabawy, odpoczynku i relaksu. Jednak warto, aby szef również zaszczycił taką imprezę, lub choćby jej część swoją obecnością. Obserwując swoich podwładnych poza biurem, może się bardzo dużo o nich dowiedzieć. W czasie zabawy i odprężenia, niektórzy zachowują się kompletnie inaczej niż w środowisku pracy. Może okazać się, że osoba nieśmiałą wykazuje zdolności przywódcze, a dotychczasowy ulubieniec nie przejmuje się obecnością kierownictwa i wyraźnie nadużywa alkoholu.
2
Jeśli kierownictwo chce przeprowadzić takie obserwacje, warto zorganizować imprezę w formie zadaniowej. Bardzo popularny ostatnio Paintball, potrafi wyzwolić w ludziach prawdziwe oblicze. Z pewnością ktoś przejmie dowództwo, ktoś inny będzie chował się za innymi, a jeszcze inni wykażą się odwagą. Niby prosta, a wręcz pierwotna zabawa, a może pokazać naprawdę wiele.
3
Sporo również dowiemy się i sprawimy frajdę pracownikom, wysyłając ich na jazdę konno, na quadach lub windsurfing. Są to rzeczy, które wielu ludzi „chce kiedyś spróbować”, ale trak naprawdę niewielu z nich to robi. Będziemy mogli podejrzeć naszych podwładnych podczas nauki, zobaczymy, kto jest wytrwały, a kto szybko się poddaje, a uczestnicy zajęć z pewnością będą zadowoleni.
4
Ostatecznie można też zafundować pracownikom wstęp do parku rozrywki lub aqua parku. Cały dzień spędzony na zabawie i pląsach na pewno będzie mile spędzonym i nasi pracownicy docenia taki prezent. Każdy w końcu lubi czasami poczuć się jak dziecko. Oczywiście takiej rozrywki nie zafundujemy ludziom zbyt statecznym, jest to kwestia wyczucia - młody zespół, pełen energii z pewnością będzie zachwycony.
5
Przy nieco mniejszych możliwościach finansowych zaproponujmy pracownikom, chociaż wyjście na bilard lub kręgle, jakby nie patrząc, każda zabawa na koszt pracodawcy jest miła.
6
Najbardziej tradycyjną imprezą integracyjną pozostają zjazdy na salach restauracyjnych połączone z tańcami i muzyką na żywo. Nie jest to może zbyt oryginalny pomysł, ale możemy być przynajmniej pewni, że trafimy w gust każdego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Relacje z przełożonym
Zaufanie w firmie
motywacja pracowników

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

promyk.marek
10.10.2017
Badania są jednoznaczne. Wyjazdy integracyjne dają naprawdę namacalne korzyści firmom, które je organizują. Potwierdziły to ostatnie raporty organizacji SITE, zrzeszającej firmy z branży incentive. Kluczowa sprawa, to żeby taki wyjazd zorganizować naprawdę porządnie, a nie dla samego wyjazdu.
grazyna2
30.04.2013
Warto organizować takie imprezy. Proponuję Dolinę Charlotty pod Słupskiem - idealne miejsce!
mikuś
08.03.2013
Myślę, że takie imprezy to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Pracownicy się zintegrują co pewnie wpłynie na lepszą pracę :) U mnie w pracy szef planuje zrobić imprezę integracyjną na promie, w tym szkolenie połączone z wycieczką do Skandynawii. Mam nadzieję, że się odbędzie bo pomysł niezły.
miodla
07.03.2013
[quote=pralkafrania]dobrze zorganizowana integracja to fajna rzecz :) bo ostre imprezowanie to jednak męcząca sprawa, szkoda że większość wyjazdów tego typu opiera się właśnie na wypijaniu niebotycznych ilości alkoholu.[/quote]
dokładnie, zgadzam się z tym w 100%. My na imprezie integracyjnej byliśmy w Rymanowie na Podkarpaciu w "Jasiu Wędrowniczku". Oni zajmują się organizacją tego typu imprez i zorganizowali nam wypad w Bieszczady z przewodnikiem i paintball. Było super, a wieczorem siedzieliśmy przy ognisku i śpiewaliśmy. Była to najlepsza impreza integracyjna na jakiej byłam. Jak chcielibyście zobaczyć to miejsce to na stronie są zdjęcia: http://jas-wedrowniczek.pl
ulka
08.02.2013
ładnie opisane. ja polecam Zakopane na takie imprezy. dodałabym jeszcze do tego punkt ze szkoleniami. przyjemne z pozytecznym. i jeszcze jedno - w mniejszym gronie.
a dla pracodawcy - jesli chce pokazac ze ma stabilna sytuacje powinien pomyslec o timesharingu na kilkanascie lat
pralkafrania
24.08.2012
dobrze zorganizowana integracja to fajna rzecz :) bo ostre imprezowanie to jednak męcząca sprawa, szkoda że większość wyjazdów tego typu opiera się właśnie na wypijaniu niebotycznych ilości alkoholu. mnie się marzy taki wyjazd jakie organizuje amarula, coś ciekawego z pomysłem. żeby się sprawdzić w nietypowej sytuacji i poznać współpracowników, bo o to tu chyba chodzi, nie?
New
10.05.2012
Opcja wyjazdu integracyjnego za granice to jest to! Rewelacja. Polecam. Byłem niedawno na Teneryfie z timesharingiem firmowym organizowanym przez Holiday Travel Center Cieplutko, piękne niebo, woda, nie to co w Polsce. Kilka dni pływaliśmy po morzu, poza tym mnóstwo zabaw integrujących zespół! Polecam jeszcze raz, atmosfera w pracy po wyjeździe - o niebo lepsza.
Kranek
25.10.2011
Impreza integracyjna? Polecam uchwałę NSA z 24 paź 2011 sygn. akt II FPS 7/10.Wyrok Sądu jest niestety, delikatnie mówiąc, kuriozalny - ustalenie przychodu w sposób statystyczny jest nieprawidłowe - przychód hipotetyczny, nierzeczywisty nie powinien być opodatkowany.
Pracownicy powinni omijać zatem również organizowane przez pracodawców spotkania integracyjne, tym bardziej, że fiskus może zażądać od nich zapłacenia podatku za kilka lat wstecz. Niech teraz każdy zastanowi się czy warto organizować imprezy integracyjne.
kulki.eu
11.10.2011
Zbyt dużo imprez integracyjnych jest tak naprawdę dezintegracyjnymi, bo fundowane "atrakcje" nie są dla wszystkich, np. nie każdy może (ze względów zdrowotnych lub psychicznych) lub chce skakać w tandemie na spadochronie czy na bungee, nie każda pracownica lubi tarzać się w trawie, strzelać i mieć potem sińce po paintballu. Mało integracyjne są tez konkursy, gdzie z góry wiadomo, że wygrają najsprawniejsi. Tymczasem jest fajna zabawa, która wszystkim daje równe szanse, nawet tym najmniej sprawnym, na pozór spokojna, a jednak bardzo emocjonująca i szybko wciągająca do współzawodnictwa. To gra w bule (boules) zwana też z francuska Petanque. Do tego jest to jedna z najtańszych atrakcji i do tego, dzięki soft-petanque (La Molle) niezależna od warunków pogodowych - w razie zimna czy deszczu można grać kulami miękkimi w pomieszczeniach.