Komar

Jak radzić sobie z komarami?

Wszyscy tęsknimy za ciepłymi, letnimi wieczorami, które można spędzić przy grillu lub nad jeziorem. Niestety w naszych marzeniach najczęściej zapominamy o najgorszych wrogach – komarach. Nie dość, że przeszkadzają przelatując z głośnym bzykiem tuż koło ucha, to jeszcze bezczelnie kłują nas w każde możliwe miejsce na ciele i wysysają krew, pozostawiając jedynie swędzącą bulwę. Nie raz zastanawiamy się, w jaki sposób taki mały owad zdołał przebić się przez grube dżinsy. Prawda jest taka, że rój komarów potrafi zniszczyć najlepszą, letnią imprezę, trzeba więc się przed nimi zabezpieczać. Jakie mamy możliwości?
1
Spraye przeciw komarom.

Mamy ich dość spory wybór na rynku. Kupimy je zarówno w drogeriach, jak i aptekach a nawet w sklepach spożywczych. Niestety nie zawsze są one skuteczne, a nawet jeśli już mamy w miarę skuteczny środek często zapominamy go wziąć ze sobą. Pamiętajmy, aby latem najlepiej wozić jedną buteleczkę w samochodzie, a drugą nosić np. w torebce i używać regularnie.

2
Witaminy z grupy B

Jeśli wiemy o wypadzie na grilla lub nad jezioro odpowiednio wcześnie możemy się przygotować, zażywając witaminy B - kompleks. Podobno w wyniku ich przyjmowania skóra wraz z potem wydziela subtelny, niewyczuwalny dla człowieka zapach, który skutecznie odstrasza komary.

3
Olejek waniliowy

Innym domowym sposobem jest stosowanie aromatu waniliowego. Podobno wystarczy posmarować nim odsłonięte fragmenty skóry i będziemy pachnieć apetycznie dla ludzi i bardzo niemiło dla komarów.

4
Krem do opalania

Okazuje się, że te kąśliwe owady nie znoszą kremów do opalania, jeśli więc nie mamy nic innego pod ręką, nakremujmy skórę grubą warstwą emulsji z filtrem, nawet, jeśli jest wieczór. Skóra dodatkowo się nawilży, a my będziemy mieć spokój z komarami.

5
Cytryna

Jeśli nie mamy pod ręką ani kremu do opalania, ani aromatu waniliowego sięgnijmy po cytrynę. Przecieranie skóry świeżym sokiem powinno uchronić nas przed ukąszeniami komarów. Jednak przecieranie trzeba regularnie powtarzać, aby kwasowość i zapach cytryny, nie zniknęła zbyt szybko.

6
Pochodnie przeciw komarom

W sklepach ogrodniczych możemy zaopatrzyć się w dwa rodzaje pochodni. Jedne odstraszają komary specjalnym dymem i należy ustawić je blisko ludzi. Drugie natomiast, stawiamy daleko od nas, ponieważ wytwarzają one zapach przyciągający te owady i komary gromadzą wokół niej.

7
Elektroniczne odstraszacze komarów

Jeśli mamy problem z komarami w namiocie lub niewielkim pokoju, możemy zainwestować w elektroniczne odstraszacze komarów. Wytwarzają one specjalne ultradźwięki, które odpędzają owady, a nie są one słyszalne dla ludzi.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane