Młode drzewka iglaste

Jak sadzić iglaki?

Rośliny iglaste, zarówno krzewy jak i drzewa stają się jednymi z ulubionych roślin ozdobnych. Wyglądają bardzo elegancko i ładnie przez cały okrągły rok. Podobnie też można je sadzić właściwie przez cały rok, oczywiście z wyjątkiem zimy, gdy ziemia jest zmrożona. W sklepach ogrodniczych możemy wybierać spośród całej gamy roślin iglastych. Najczęściej sprzedawane są one w donicach z całym systemem korzeniowym i bryłą gleby, która ochrania korzeń. Jest to bardzo dobra forma sprzedaży znacznie ułatwiająca przyjęcie się rośliny na nowym miejscu.
1
Jeszcze przed zakupem należałoby rozplanować rozsadzenie naszych iglaków na dostępnej powierzchni. Pamiętajmy, że rośliny nie mogą być zbyt blisko siebie, aby się nie zadusić. Ustalając więc miejsce posadzenia drzewka uwzględnijmy, jego ostateczny rozmiar.
2
Gdy zakupimy już roślinkę należy delikatnie opukać donicę, aby sprawnie wyciągnąć z niej drzewko. Następnie dokładnie obejrzyjmy korzenie naszego drzewka lub krzaczka, a gdy natrafimy na jakieś zgniłe lub uszkodzone końcówki, usuńmy je za pomocą sekatora.
3
Większość gleb, którymi dysponujemy, niezbyt nadaje się do rozwoju roślin iglastych. Trzeba, więc stworzyć im odpowiednie środowisko. Chodzi tu o odpowiednie pH gleby, które powinno być kwaśne. Najłatwiej kupić w sklepie specjalne, gotowe podłoże do roślin iglastych, które oprócz pH, zapewni odpowiednią strukturą i rozwój mikroorganizmów, charakterystycznych dla środowiska leśnego.
4
Innymi sposobami na zakwaszania gleby jest użycie obornika, torfu, lub bardzo domowy sposób: pod korzenie iglaka włożyć bochenek żytniego chleba.
5
Zaczynamy od wykopana dołu dla naszego iglaka. Powinien być on na tyle głęboki, że po włożeniu rośliny, zgrubienie na głównym pędzie, (czyli szyjka korzeniowa) znajdowała się na poziomie gleby.
6
Następnie układamy delikatnie roślinę w dołku, uważając, aby nie poniszczyć i nie powyginać korzeni. Gdyby korzenie były zbyt długie w niektórych miejscach warto je nawet poprzycinać sekatorem niżby się miały wyginać i rosnąć w złą stronę.
7
Gdy już odpowiednio ułożymy korzeń, zasypujemy roślinę ziemią ze specjalnym dodatkiem podłoża specjalistycznego dla iglaków. Ziemię dokładnie ugniatamy tak, aby powierzchni dookoła drzewka była gładka, ale jesienią przy pieńku formujemy niewielki dołek, w którym będzie zbierała się woda w czasie dreszczów.
8
Roślinkę obficie podlewamy i w razie potrzeby dosypujemy podłoża. Wokół pnia rozsypujemy warstwę naturalnej kory i możemy obserwować rozwój rośliny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane