kartonowe pudełko

Jak ozdobić kartonowe pudełko?

Bardzo modne ostatnio stały się ozdobne kartony, które wypełniamy całą masą szpargałów i ustawiamy je po prostu na półkach. Faktycznie, wygląda to bardzo estetycznie, ułatwia utrzymanie porządku i zapewnia sporą oszczędność miejsca. Jeśli jednak nie możemy znaleźć w sklepie kartonu, który pasowałby stylem do wystroju naszego pokoju lub po prostu żal nam na to pieniędzy, z powodzeniem możemy przygotować takie kartonowe pudełka w domu. Najlepiej nadają się do tego kartony od butów, są dość pojemne, zgrabne i mają wygodne wieczka. Poniżej kilka pomysłów na ozdobienie takiego kartonu.
1
Gazety

Ten sposób bardzo ciekawie komponuje się z nowoczesnymi wnętrzami, w których przeważają czerń i biel. Potrzebne będą nam jedynie klej i stare gazety. Najlepiej wyglądają gazety czarno-białe i matowe (typu Gazeta Wyborcza). Jedną ścianę kartonu pokrywamy dokładnie klejem, chwilkę czekamy, a gdy klej odrobinę podeschnie, nakładamy nań gazetę. Musimy poczekać, aż klej podeschnie, aby nasza gazeta zbytnio się nie namoczyła i nie pomarszczyła przy nakładaniu. Może nam się też przydać coś do delikatnego do wygładzania powierzchni, np. linijka lub rakla. Oklejamy w ten sposób wszystkie ściany i wieczko – i gotowe! Dobry efekt daje przyklejenie gazety nieco po skosie.
Jeśli chcemy mieć karton z ulubionym bohaterem, możemy w podobny sposób okleić pudełko plakatem, np. z ulubionym aktorem. Potrzeba do tego nieco wyczucia i cierpliwości, ponieważ plakat trzeba pociąć w taki sposób, aby twarz bohatera znalazła się na wieczku lub na ściance kartonu.
2
Faktura

Jeśli lubimy oryginalne rozwiązania, możemy stworzyć karton z fakturą. Będzie nam potrzebny klej (płynny, najlepiej do tapet lub domowy z mąki), ręczniki papierowe lub gazety i farby. Najpierw pokrywamy ścianę pudełka dość grubą warstwą kleju, po czym niezwłocznie nakładamy nań papier, pilnując, aby dość dobrze nasiąkł i artystycznie go marszczymy. Czekamy, aż wszystko dobrze wyschnie (najlepiej odstawić karton i wieczko na 24 godziny), po czym malujemy całość na wybrany kolor.
3
Kolor

Pozostają jeszcze najprostsze, co nie znaczy, że najnudniejsze rozwiązania – czyli kolorowanie. Możemy użyć tutaj farb, kredy, kredek pastelowych, papieru kolorowego, kolorowych folii lub zrobić miks tych wszystkich metod. Przy odrobinie inwencji, możemy stworzyć prawdziwe dzieło sztuki. Ciekawym pomysłem jest na przykład okleić karton gładkim papierem, powiedzmy w żółtym kolorze. Następnie metodą wydzieranki tworzymy z papieru do pakowania łodygi, liście i płatki kwiatów, kredkami dorysowujemy kwiatkom twarze, ostatecznie wykańczamy wszystko plakatówkami – malując chmury, słońce i ptaszki. Wszystko zależy od naszej inwencji i wyobraźni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

mapa skarbów
łabędź origami
Żuraw z papieru

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

justaaa
10.08.2012
ja polecam starą biało - czarna gazetę albo dostępne w empiku filcowe materiały ;)
Kasia
03.05.2012
Ja swoje pudełko okleiłam białym papierem do drukarki i na to przyklejałam tatuaże w kolorze czarnym (takie jak kiedyś były dołączane do różnych czasopism) - wyszło bardzo elegancko - wszystko zależy od wzorów tatuaży.