dobry szef

Jaki powinien być dobry szef?

Narzekanie na szefa jest jedną z ulubionych weekendowych rozrywek naszych rodaków. Rzadko słyszymy opinie o tym, że czyjś szef jest rozsądnym, odpowiedzialnym człowiekiem, kompetentnie wykonującym swoje obowiązki. Za to bardzo często słyszy się zarzuty typu: „Mój szef jest nienormalny”, „On nic nie umie”, „ Nie ma o tym pojęcia, a wszystkich krytykuje”, „Traktuje nas jak śmieci”. Jak więc stać się takim szefem, jakiego życzyliby sobie pracownicy?
1
Przede wszystkim należy szanować wszystkich pracowników. Niezależnie od tego, czy mowa jest o zastępcy szefa, czy o sprzątaczce na pół etatu, na nikogo nie można spoglądać z góry. Takie spojrzenia wbrew pozorom szybko zostaną wyłapane, a to momentalnie zaważy na odbiorze przełożonego przez jego podwładnych. Pamiętaj, że życie jest długie i różne rzeczy mogą się wydarzyć, dlatego szanuj wszystkich po drodze, bo możesz jeszcze kiedyś potrzebować ich pomocy.
2
Jeśli jesteś fair wobec swoich pracowników, jedyne co pozostaje to zbudować poprawną komunikację między wami, a reszta potoczy się już gładko. Przełożony powinien powiedzieć pracownikowi co myśli wprost. Jeśli szef kręci i owija w bawełnę, nie powinien spodziewać się pozytywnych skutków. Układ szef-pracownik nie powinien być zbyt bliski, ale z pewnością musi być pełen zaufania. Szef powinien być pewny lojalności podwładnego, a pracownik ma czuć się bezpiecznie pod opieką przełożonego, który zawsze się za nim wstawi.
3
Dobry szef zna się na swojej pracy i na pracy wykonywanej przez swoich podwładnych. Jeśli jednak zdarzy się inaczej, szef zamiast krytykowania nie mając pojęcia o danym temacie, powinien pozostawić pracowników w spokoju, a sam jak najszybciej nadrobić zaległości.
4
Szef powinien być wzorem dla pracowników - punktualność, świetna organizacja pracy, sprawiedliwość to podstawa. Pamiętaj, nie można wymagać od podwładnych tego, czego nie potrafi się spełnić samemu. Gdy nakrzyczysz na sekretarkę za trzy minuty spóźnienia, podczas gdy sam przychodzisz do pracy jak i kiedy chcesz, nie zdziw się, że kobieta szybko cię znienawidzi.
5
Bądź człowiekiem! Nikt nie lubi służbistów! Pamiętaj o swoim człowieczeństwie i człowieczeństwie swoich pracowników. Nie oznacza to, że masz dać się wykorzystywać, ale jeśli twój pracownik dostał telefon, ze rodzi mu się dziecko, nie kręć nosem, że ma już wykorzystany urlop na żądanie, ale każ pozdrowić żonę i jak najszybciej zwolnij go do domu!
?

Wskazówki
* Wiele osób na kierowniczych stanowiskach w to nie wierzy, ale zadowolony i lojalny pracownik to prawdziwy skarb!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Katarzyna
03.09.2018
Za pół roku osiągnę wiek emerytalny i będę mogła odejść na zasłużoną emeryturę. Szczerze to mi szkoda opuścić firmę. Panuje tutaj sympatyczna atmosfera. Szef to najlepszy człowiek, jakiego spotkałam w swojej karierze zawodowej. Postarał się o to, żeby wszyscy zatrudnieni byli zadowoleni
helo
01.12.2017
Mój szef nie spełnia tych wymagań. Nie wierzę już w dobrych szefów. Zależy mi już tylko na sobie samej. Nigdy nie trafiłam na mądrego szefa.
js
02.01.2013
żenada a nie tipy