oczko wodne

Jak tanio zrobić oczko wodne?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Marzy ci się oczko wodne? Zbiorniki wodne są doskonałym uzupełnieniem ogrodów jednak ich wybudowanie łączy się z dość poważnym wydatkiem. Poniżej znajdziesz prosty sposób na zrobienie oczka wodnego z dmuchanego basenu.
1
Wybierz odpowiednie miejsce w którym oczko wodne będzie się najkorzystniej prezentowało.
2
Wykop dół o takich wymiarach jak przygotowany basen. Górna krawędź basenu powinna być dokładnie na poziomie trawnika. Wyrównaj dno. Usuń wszelkie kamienie i korzenie które mogłyby przebić plastikowe dno basenu.
3
Zrób małe dziurki w bokach plastikowego basenu (troszkę niżej od górnej krawędzi). Wezbrana woda w czasie ulewnych deszczów będzie miała zapewniony odpływ. Zamiast plastikowego basenu (nienadmuchanego) możesz użyć folii aluminiowej, ale musisz pamiętać, aby była wystarczająco duża i mocna.
4
Umieść plastikowy, nienadmuchany basen lub folię w wykopie. Dokładnie obsyp brzegi ziemią i mocno ją ubij.
5
Na dno basenu nasyp gruboziarnisty piasek zmieszany z torfem, aby plastik (folia) dobrze się trzymał.
6
Kawałki plastiku wystające ponad ziemię przykryj płaskimi kamieniami.
?

Wskazówki
* Taki basenik najlepiej jest instalować jesienią który przez zimę osiądzie. Wówczas na wiosnę można porobić jeszcze jakieś poprawki zanim zaczniemy obsadzanie oczka wodnego roślinami.

Powiązane porady

Fontanna ogrodowa
Rzeźba ogrodowa liść
zimowy lampion

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane