Młode ogórki

Jak sadzić ogórki?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Wierzcie lub nie, ale ogórki są uprawiane już prawie od 3000 lat. Pochodzące z Indii, niesamowicie orzeźwiające warzywo, zostało przedstawione Europie przez Rzymian, docierając do Anglii w XIV wieku i do Ameryki Północnej w wieku XVI. Kiedyś używano ogórków do leczenia ran po ugryzieniach skorpiona, złego wzroku i do odstraszania myszy. Dzisiejszy nowoczesny ogórek jest znacznie mniej ceniony i bardziej dostępny, niż kiedyś. Niestety, w związku z rozwojem techniki, ogórki, które kupujesz w sklepie, są tylko odrobinę smaczniejsze, niż gąbka. Oczywiście, wiele ze starych odmian ogórków wciąż jest dostępnych, ale aby wydobyć z ogórka smak i jego historię, będziesz musiała sama je wyhodować i na szczęście nie jest to takie trudne, nawet jeśli nie masz doświadczenia.
1
Aby rozpocząć wczesne zbiory, najlepiej jest zacząć od zasadzenia nasion ogórków w pomieszczeniu albo w podgrzewanej szklarni. Oczywiście nasiona ogórków mogą być również zasiane bezpośrednio w ogródku, jeżeli tylko ryzyko nagłych przymrozków zostanie zażegnane, jednak taki zabieg spowoduje, że na zbiory trzeba będzie trochę dłużej poczekać.
2
Możesz rozpocząć sadzenie nasion ogórka, w każdej chwili od końca marca. Wypełnij doniczki kompostem dobrej jakości. Używając sadzaka albo okrągłego końca ołówka, zrób dwie dziurki w pobliżu środka doniczki. Umieść po jednym ziarnie ogórka w każdej z dziur, następnie wypełnij je kompostem i podlej dokładnie. Doniczki są teraz gotowe do przeniesienia ich na ciepły parapet lub do podgrzewanej szklarni. Możesz również nakryć doniczki cienki szkłem lub plexi, aby utrzymać wilgoć.
3
Nasiona ogórka będą kiełkować bardzo szybko - zazwyczaj już po nieco ponad tygodniu - i kiedy tylko zacznie pojawiać nowa sadzonka, należy usunąć szklane przykrycie. Kiedy sadzonki osiągną wysokość ok. 2,5 do 5 cm, należy usunąć słabsze z nich.
4
Sadzenie ogórków
Należy utrzymywać wilgoć (ale nie należy przelewać) i dostarczać ogórkom płynnego nawozu raz w tygodniu. Kiedy będą już miały 2 do 4 prawdziwe listki, sadzonki mogą zostać przesadzone na zewnątrz do ich ostatecznej pozycji, jednak będą musiały zostać zahartowane na kilka tygodni przed przesadzeniem. Jeżeli trwa chłodny okres pogodowy, czasami warto zaczekać kilka dni. Można to zrobić, poprzez ponowne okrywanie ich na noc lub nakrywanie ich kloszem albo foliowym tunelem.
5
Sadź ogórki mniej więcej w odległości 45 cm od siebie w rzędach odległych od siebie o 150 cm.
6

praw Nie zezwalaj na to, aby sadzonki stały się zbyt duże w doniczkach, ponieważ z wiekiem coraz wolniej wypuszczają korzenie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

uprawa pomidorów
Sadzonki cebuli
Kukurydza

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
19.04.2013
Sadzę ogórki prosto do gruntu i tez rosną. Jednak po "Zimnej Zośce" dopiero, nie wcześniej, bo nie lubią mrozu.