Donica na truskawki

Jak zrobić donicę na truskawki i poziomki?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Posiadanie własnych truskawek w swoim ogródku to świetna rzecz. Jednak truskawki, mają tendencję do nieopanowanego rozrastania się i mogą narobić trochę bałaganu. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest zbudowanie specjalnej donicy do uprawy truskawek. Poniżej znajdziesz kroki, według których należy postępować.
1
Znajdź miejsce i zmierz obszar, w którym chcesz zbudować swoją donicę. Truskawki dobrze sobie radzą w pełnym nasłonecznieniu, więc znajdź dla nich słoneczne miejsce.
2
Rozważ zbudowanie donicy na zewnętrznej stronie muru albo szopy. To sprawi, że donica będzie się znajdować na uboczu i nie będzie zabierać Ci zbyt dużo potrzebnego miejsca.
3
Kup szerokie deski, aby zrobić ścianki donicy.
4
Przytnij deski, aby miały odpowiednią długość w stosunku do danego obszaru. Rozważ zrobienie donicy o takiej długości, jaką mają kupione przez Ciebie deski. Zaoszczędzi Ci to dużo czasu.
5
Ustaw słupki w czterech rogach donicy. Przytnij je do pożądanej długości. Postaraj się, aby były na tyle wysokie, żeby wyrywanie chwastów i zbieranie truskawek było dla Ciebie wygodne.
6
Przybij trzema lub czterema gwoźdźmi w rogach, deski do słupów, w zależności od tego jak wysoka jest donica. Idealne wymiary to 90 cm szerokości, 180 cm długości i 90 cm głębokości. To daje truskawkom mnóstwo miejsca do rozrastania się.
7
Wykończ donicę kładąc płasko deski, robiąc w ten sposób ładne krawędzie, utnij na ukos rogi i zabezpiecz górę donicy. Dzięki temu brud nie będzie podmywał boków, w trakcie deszczu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wieala
26.05.2019
Opis nijak ma się do fotografii. Skrzynkę każdy potrafi zrobić, ale ta piramida na foto chyba wymaga trochę wysiłku.